پیشرفت ۴۱ درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز

کرمی نژاد گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز در سال ۷۵ مصوب، در سال ۸۱ بازنگری و در سال ۹۲ آخرین بازنگری روی آن انجام شده و تاکنون این پروژه ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،«محمدرضا کرمی‌نژاد» عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر) در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز، با بیان اینکه مشکل فاصلاب اهواز دغدغه همه جانبه است اظهار کرد: مشکل فاضلاب اهواز به دغدغه همه مسئولان و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور تبدیل شده است و به همین دلیل هر هفته با وزیر نیرو در این خصوص جلسه‌ای برگزار می‌شود. 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: طرح جامع فاضلاب اهواز در سال ۷۵ مصوب، در سال ۸۱ بازنگری و در سال ۹۲ آخرین بازنگری روی آن انجام شده است و تاکنون این پروژه ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، مقرر شده قرارگاه خاتم الانبیاء ۲۵ درصد شبکه فاضلاب اهواز را انجام دهد که با بهره‌برداری از این طرح ۶۶ تا ۶۷ درصد شبکه فاضلاب شهر تکمیل می‌شود. هر چند وزیر نیرو قائل به درصد نیست و خواستار تکمیل این طرح است.

 

وی با بیان اینکه هیچ شهری به اندازه اهواز ایستگاه پمپاز فاضلاب ندارد اضافه کرد: با توجه به مسطح بودن اهواز، ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در اهواز وجود دارد که در هیچ جای کشور این تعداد ایستگاه پمپاژ در یک شهر وجود ندارد.

 

کرمی‌نژاد تصریح کرد: در زمان آغاز کار، با تنش آبی در کرخه مواجه شدیم و سپس اوایل شهریورماه مجددا اجرای شبکه فاضلاب اهواز را پیگیری کردیم و بر اساس جمع‌بندی‌ها، در ۲۵۳ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز، باید فاضلاب از زیر پای مردم جمع می‌شد که اکنون ۱۲۹ جبهه کاری به منظور اصلاح، تعمیر و توسعه در حال فعالیت هستند و ۴۵ جبهه از این تعداد، مربوط به قرارگاه خاتم و ۸۴ جبهه مربوط به آبفا است.

 

کد خبر 1127469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha