فضای کسب و کار بهبود یافته است/ ضرورت کاهش تصدی گری دولت

کلانی با اشاره به رونق در کسب و کار گفت: بر اساس مطالعات اتاق بازرگانی، فضای کسب و کاردر این سال ها بهبود یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «کامران کلانی« در نشست با خبرنگاران به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه کسب و کارها در استان اصفهان اظهارداشت: توسعه کسب و کارهای نوین و فناوری های جدید در برنامه های دولت و توسعه کشور قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: فعالیت های جدید اقتصادی بر پایه اینترنت و فضای مجازی توسعه یافته و از طرفی هم این حوزه به صنایع نیز کمک کرده است.

وی به رونق این فعالیت ها در سال های اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس مطالعات اتاق بازرگانی، فضای کسب و کاردر این سال ها بهبود یافته و شرایط نیز تسهیل شده است.

 

کامرانی با بیان اینکه بعضی از قوانین سخت است، خاطرنشان کرد: این قوانین در کل کشور وجود دارد و متعلق به استان اصفهان نیست و سرمایه گریزی نیز در این منطقه وجود ندارد و اگر موضوعی وجود داشته ناشی از قوانین سراسری است.

وی اضافه کرد: احساس روانی در اصفهان ایجاد شده که این استان سرمایه گریز است در حالی که چنین چیزی صحت ندارد.

 

*ضرورت کاهش تصدی گری دولت

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: کاهش تصدی گری دولت در حوزه های مختلف برای رشد اقتصادی لازم است و تسهیل‌گری به معنای واقعی ناشی از تقویت فرصت برای بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای این کار در جهت تغییر نگرش و ذهنیت لازم است و نباید دولت در رقابت با بخش خصوصی باشد چرا که سرمایه گذاران توان چنین رقابتی را ندارند.

کلانی خاطرنشان کرد: اگر ذهنیت های اصلاح و فرصت به بخش خصوصی داده شود، آنگاه شاهد تجارب خوبی خواهیم بود.

کد خبر 1127482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha