اختصاص ۵۰ درصد بودجه تئاتر کشور به آثار نمایشی استان‌ها

آشنا از اختصاص ۵۰ درصد بودجه تئاتر در کشور برای تولید آثار نمایشی به استان‌ها خبر داد و گفت: ساخت نمایش با موضوع معضلات و مشکلات جامعه از راه های جذب عموم به هنر تئاتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان زنجان اظهار کرد: تئاتر ضعف ها و مشکلاتی دارد که ناشی از عدم توجه به این هنر در کشور است و این موضوع را می توان در بودجه ریزی و سیاست گذاری ها مشاهده کرد.

 

قادر آشنا با بیان اینکه سیاست ما در سالجاری پیگیری بازگشایی سالن های نمایش و حمایت از هنرمندان استانی بود، گفت: بودجه اختصاصی به هنر تئاتر کم است و زیرساخت ها، ابزار و امکانات ما متناسب با ظرفیت ها و تعداد هنرمندان نیست.

 

این مسئول با بیان اینکه هنر تئاتر وارد سبد خانوارها نشده است، گفت: متاسفانه مخاطب تئاتر در کشور کم است و بایستی مخاطب عام را به سمت هنر تئاتر جذب کنیم.

 

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از راه های جذب عموم مردم به هنر تئاتر، تولید نمایش های متناسب با تاریخچه، هویت ایرانی اسلامی، چارچوب های خودمان و معضلاتی که می بینیم است.

 

آشنا با یادآوری اینکه هنر تئاتر در همه جای کشور جاری و زنده است، یادآور شد: این نشان دهنده آن است که به تئاتر به عنوان یک فرصت نگاه می شود.

 

به گفته وی، در شهر تهران شبانه حدود ۱۳۰ اجرای تئاتر داریم و این امر نشان دهنده توجه به این هنر است.

 

آشنا در پایان خاطرنشان کرد:  امروز سیاست ما این است که هر تعداد نمایشنامه که مبتنی بر جغرافیا، مرز و بوم، مشاهیر، مفاخر، شهدا و همه آثاری که در چارچوب اداره هنرهای نمایشی باشد، از آنها در چاپ و تولید آثار نمایشی حمایت می کنیم.

 

کد خبر 1127518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha