وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرکت چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای سخنرانی در آیین اختتامیه مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی کشور به استان مازندران سفر کرده امروز(۲۵آذر ) از شرکت چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد مهدی اسماعیلی» امروز( ۲۵آذر )در حاشیه سفر به مازندران از شرکت چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ۳۰۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز در حوزه چاپ و نشر و روزنامه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت حرکت به سمت خودکفایی است، در ماه‌های اخیر در بخش چاپ و نشر با مشکلاتی مواجه بودیم و در دولت  مجبور شدیم کارهای فوق‌‌العاده انجام بدهیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده به دنبال این هستیم که مجموعه‌های  تولیدات داخل استفاده کنیم و باید به این اطمینان برسیم که شرکت‌های داخلی می‌توانند این نیازها را برطرف کنند، گفت: میزان کاغذ مورد نیاز در بخش روزنامه  ۳۰ هزار تن، در چاپ و نشر ۲۷۰ هزار تن است.

 

 

اسماعیلی یادآورشد: در آموزش و پرورش نیز ۴۰ هزار تن نیاز دارند که با یک جدول دقیق باید بتوانیم میزان نیازهای کشور را با ظرفیت‌های استان‌های مختلف تامین کنیم.

 

 

به گزارش شبستان، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از شرکتهای زیر گروه هلدینگ گروه صنعت سلولزی تامین (تاسیکو) از بزرگترين توليد كننده كاغذ در ايران با ظرفيت مجموعاً ۱۷۵۰۰۰ تن شامل ۹۰۰۰۰ تن كاغذ روزنامه و چاپ و تحرير و ۸۵۰۰۰ تن كاغذ فلوتينگ است. این شرکت سهامی عام می باشد که در سال 1376 افتتاح و راه اندازی شد. ميزان سرمايه گذاری این شرکت ۶۰۰ ميليون دلار آمريكا شامل سرمايه گذاری ريالی و ارزی و هزينه های فاينانس می باشد.

کد خبر 1127528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha