تشکیل خانه های هلال در روستاها قوت می گیرد

سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان گفت: تشکیل خانه های هلال احمر در شهر و روستاهای شیروان قوت می گیرد.

«محسن نوروزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طبق هماهنگی های انجام شده با بخشداران و دهیاران خانه های هلال احمر در روستاهای پرجمعیت و مرزی شهرستان فعالیت خواهند داشت و توسط فعالان این سازمان، کمک های اولیه و کلاس های آموزشی مقابله با حوادث و پیشگیری در برابر بحران برگزار خواهد شد.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری و باهدف آموزش روستاییان برای سرعت عمل در حوادث احتمالی از سوی نیروهای آموزش‌دیده راه‌اندازی می‌شود که با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها، مناطق کم برخوردار، ادارات و مساجد می‌توان امدادرسانی در زمان حادثه را سرعت بخشید.

 

نوروزی با بیان اینکه هر خانه هلال یک جمعیت هلال‌احمر کوچک است، اضافه کرد: در این خانه‌ها همه نوع آموزش ارائه می‌شود تا مردم منطقه آمادگی لازم را برای مشارکت در حوادث احتمالی داشته باشند.

 

وی  بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های داوطلبی برای توسعه خانه‌های هلال به عنوان برنامه راهبردی هلال احمر احمر تاکید کرد و گفت: تاکنون 6 خانه هلال احمر در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

وی تصریح کرد: هدف از تأسیس خانه‌های هلال ترویج فرهنگ صلح و نوع دوستی، ارتقای سطح آگاهی عمومی پیرامون اصول و ارزش‌های انسان دوستانه، تأمین سلامت و ایمنی افراد جامعه و همچنین جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهر و روستا به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه در هنگام بروز احتمالی حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1127560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha