انس با  قرآن کریم انسان را از آسیب ها حفظ می کند

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه قرآن پاسخگوی همه نیازهای بشریت است گفت: انس با قرآن کریم انسان را از آسیب ها حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیاهکل، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در مراسم محفل انس با قرآن کریم دانش آموزی که شب گذشته( چهارشنبه، 24 آذر) در مسجد جامع سیاهکل برگزار شد گفت: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان اظهار کرد: قرآن کلیات برنامه های زندگی بشر است که اگر خوب از برنامه های آن در زندگی استفاده شود انسان هم به سعادت دنیوی و هم به سعادت اخروی  خواهد رسید.

 

وی میزان بهره مندی انسان از این آثار را وابسته به سطح و كیفیت انس با قرآن دانست واظهار کرد: انس با قرآن مراتبی دارد و كمترین مرحله انس با قرآن، نگاه كردن روزانه به قرآن است كه همین نگاه كردن بدون خواندن، جزء عبادات مستحبی محسوب شده و ثواب دارد.

 

علیزاده با بیان اینکه انس با قرآن کریم انسان را از آسیب ها حفظ می کند، افزود: زنده شدن دل‌های مرده، صیقل خوردن قلب‌های زنگار زده، آسان شدن ترک گناه، اطمینان و آرامش قلب، رفع اضطراب و وحشت، تامین امنیت اخلاقی و روانی جامعه تنها بخشی از آثار انس با قرآن کریم است.

 

 مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان موفقیت در عرصه های مختلف زندگی را از دیگر برکات انس با قرآن کریم برشمرد و گفت: در آینده نه چندان دور، قرآن، بشریت را مورد هدایت خود قرار خواهد داد به شرطی که قرآن باوران وقرآن یاوران وظیفه خود را انجام دهند و ترویج کننده معارف قرآن باشند.

 

وی قرآن را دارای ظرفیت عظیم و برجسته دانست و اعلام کرد: قرآن کریم، پاسخگو همه نیازمندی های بشر در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، جسمی و روحی است.

 

علیزاده با بیان اینکه قرآن وسیله هدایت برای همه آحاد جامعه است گفت: اگر بزرگترین نعمت وجودی را نعمت سعادت و هدایت بدانیم، قرآن كه به عنوان هدایتگر بشر نازل شده، بالاترین نعمت خواهد بود و حامل و عامل قرآن در دست دارنده بالاترین نعمت به شمار خواهد رفت.

 

مدیرکل اداره اوقاف وامور خیریه گیلان اظهار داشت: خداوند از راه سعادتمندانه به عنوان راه پایدار و استوار یاد کرده و قرآن را هدایتگر این راه معرفی می‌کند.

 

گفتنی است، قرائت قاریان نوجوان و اهدای جوایز از دیگر بخش های این مراسم معنوی بوده است.

 

کد خبر 1127563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha