باید برای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه تلاش کنیم

ارجائی هدف اصلی دشمن را جوانان و بنیان خانواده دانست و گفت: دو راهبرد در این زمینه وجود دارد که اولین راهبرد خشونت است؛ زیرا برخی از انسان‌ها تمایل به خشونت دارند و برایشان جذاب است؛ مورد دوم نیز اعمال منافی عفت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید عبدالله ارجائی» در یادواره حماسه ۲۳ آذر ۵۷ شهید محمدعلی منفرد، اظهار کرد: هر جامعه‌ ای که دارای پتانسیل‌ و ظرفیت‌ باشد، دشمنانی دارد؛ کسی که ضعیف است، دشمنی ندارد؛ فرد، خانواده، سازمان و کشور قوی دارای دشمن است؛ چون به او طمع دارند؛ هرچه فرد قوی‌تر باشد دشمنانش بیشتر است؛ کشور و دین ما نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

شهردار مشهد ادامه داد: وقتی دینی داریم که می‌تواند پاسخ نیازهای مادی و معنوی بشر باشد، انقلابی داریم که الگوی جدید در سطح دنیا ارائه می‌کند، رهبری داریم که در بین سران دنیا سر و گردنی بالاتر است، این‌ها عواملی است که این کشور دارای دشمن می‌شود.

 

ارجائی با اشاره به ظرفیت‌های بالای میهن، افزود: امروز دنیا از حیث جغرافیا، مدل حکومت‌داری، ایدئولوژی و مکتب با ما دشمنی دارد و برای اینکه بتواند در این نبرد پیروز شود در عرصه فرهنگی از دو راهبرد استفاده می‌کند.

 

وی هدف اصلی دشمن را جوانان و بنیان خانواده دانست و گفت: دو راهبرد در این زمینه وجود دارد که اولین راهبرد خشونت است؛ زیرا برخی از انسان‌ها تمایل به خشونت دارند و برایشان جذاب است؛ مورد دوم نیز اعمال منافی عفت است.

 

شهردار مشهد راهکار مقابله با این مسئله را ایثار دانست و متذکر شد: بیت الغزل ۴۳ سال گذشته، سرچشمه گرفتن از ایثار عاشورای امام حسین علیه‌السلام است؛ ایثار ابزاری است که می‌توان با ان به جنگ پلشتی‌ها و زشتی‌ها رفت و همین مساله به سپاه امام حسین علیه‌السلام در مقابل لشکر فراوان و انبوه یزیدیان توان استقامت داد.

 

ارجائی درباره شهید منفرد نیز اظهار کرد: آن چیزی که موجب شد این شهید بزرگوار مقابل دژخیمان پهلوی سینه سپر کند تا گلوله‌ای به خانم ها و بچه ها نخورد نیز ایثار بود و همین ایثار باعث شد امروز خداوند به او عزت دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران به ایثار مفتخرند و نباید این امر در جامعه کمرنگ شود، افزود: وقتی متوجه شدم این برنامه با تلاش شورای اجتماعی محلات و بسیج فراهم‌شده بسیار خوشحال شدم و از آنان درخواست دارم تا این برنامه‌ها را ادامه دهند.

 

 

کد خبر 1127605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha