حاشیه‌ نشینی در کلان شهرها باید سامان پیدا کند

نیکزاد با تاکید بر اینکه جایگاه شوراها برگرفته از احکام اسلام و رای ملت است، گفت: حاشیه‌نشینی در کلان شهرها باید سامان پیدا کند و باید درآمد پایدار ایجاد کرد، بخش خصوصی بودجه بالایی دارد و باید از ظرفیت آن بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی نیکزاد» در دومین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اسلام برای شورا جایگاه خاصی قائل است و اخیرا در جلسه ‌ای نیز این مسئله را متذکر شدم، گفت:جایگاه شوراها برگرفته از احکام اسلام و رای ملت است و در این کشور مردم همه کاره هستند.

 

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه اعتماد مردم را نباید دست کم گرفت، آبروی مردم را نمی‌توان خرید و باید قدر این را بدانیم، افزود:اگر خلافی از نمایندگان شورا سر بزند مردم به نام کلیت آن شورا تمام کنند بنابراین باید قدر رای مردم را دانست.

 

وی با اشاره به اینکه جایگاه شورای شهر و استان بسیار بالا است، تاکید کرد: شما در مقابل مردم مسئول هستید و عمران شهری بسیار مهم است، در بخش‌های دولتی اگر یک پروژه عمرانی عقب بیفتد شاید اتفاق خاصی رخ ندهد اما در مسائل شهری باید چند اولویت مهم را تعیین و تمام هم و غم را پای آن گذاشت.

 

نیکزاد با تاکید بر اینکه مطالبات خود را از دولت بخواهید، رئیس سازمان شهرداری‌ها بودم و هیچ شهرداری سراغ من نیامد که مطالبه کند و دست خالی بازگردد، ادامه داد:وزارت کشور باید از شوراهای استان و شهر دفاع کند؛ وزارت کشور متولی شما است و آن هم جایگاه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

 

نائب رئیس مجلس‌گفت: حق شهرنشینی را ادا نمی‌کنیم برای مثال بسیاری عوارض نوسازی را پرداخت نمی‌کنند و یا به تعویق می‌اندازند؛ اگر دخل و خرج شهرنشینی با یکدیگر بخواند نیازی به دولت ندارید، در بحث ترافیک و حمل و نقل کارهای اساسی و بنیادی می‌توانید صورت دهید.

 

نیکزاد ادامه داد: حاشیه‌نشینی در کلان شهرها باید سامان پیدا کند و باید درآمد پایدار ایجاد کرد، بخش خصوصی بودجه بالایی دارد و باید از ظرفیت آن بهره گرفت.

کد خبر 1127620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha