رقابت ۳۲۳ نفر در روز دوم مسابقات قرآن نیروهای مسلح/ افزایش توانمندی معنوی موجب بازدارندگی دشمن است

سرهنگ اقابابایی با اشاره به ورود فرزندان دختر و پسر نیروهای مسلح در روز دوم مسابقات قرآن از رقابت ۳۲۳ نفر از متسابقین نیروهای مسلح در این روز خبر داد.

سرهنگ مهدی اقابابایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه قرآن در افزایش توان رزمی نیروهای مسلح بخصوص ارتش گفت: خداوند در ایه شریفه  « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.» در حقیقت خداوند در این ایه تاکید می کند که هر  چقدر که می توانیم توانمندی معنوی و دفاعی خود را افزایش دهیم تا دشمنان خدا را بترسانیم و قدرت بازدارندگی را در خود بوجود آوریم و دشمن به خود اجازه ندهد که به ما تجاوز کند.


جانشین اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: یکی از راههای بازدارندگی افزایش توانمندی معنوی است و این امر حاصل نمی شود مگر اینکه خودمان و خانواده های نیروهای مسلح در سر سفره قرآن و اهل بیت (ع) بنشینند و از دریای قرآن بیشتر بهره ببریم. در حققیقت موضوع قوه فقط توان مادی و معنوی نیست بلکه تمام حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در برمی گیرد.

وی اظهار کرد: راهبرد برگزاری این مسابقات در واقع این است که ما توانمندی معنوی خود را افزایش دهیم. ماموریت ذاتی سازمان های عقیدتی سیاسی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح، ارتقاء معنویت در خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح است که یکی از بخشهای مهم آن ارتقاء فعالیت های قرآنی  در حوزه حفظ، تدبر قرآن است.

وی در مورد روز دوم مسابقات نیروهای مسلح تصریح کرد: در روز دوم مسابقات ۳۲۳ نفر از وتسابقین به رقابت می پردازند که ۲۶۰ نفر در رشته حفظ و ۶۳ نفر در رشته مفاهیم به رقابت می پردازند.

سرهنگ اقابابایی با اشاره به حضور فرزندان نیروهای مسلح در روز ۲۵ اذر گفت: روز پنجسنبه ۲۵ اذر برای فرزندان نیروهای مسلح در نظر گرفته شد تا دانش آموزان به راحتی در این دوره از مسابقات حضور داشته باشند. در این روز فرزندان دختر و پسر زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال از حفظ ۳ جزء، ۵ جزء ، ۱۰ جزء و ۲۰ جزء و حفظ کل قران کریم به رقابت می پردازند.

وی گفت: ۱۲۷ نفر از متسابقین فرزند دختر ۱۳۳ نفر فرزندان پسر هستند که در رشته حفظ به رقابت می پردازند. در رشته مفاهیم نیز ۱۰ نفر فرزند دختر و ۹ نفر فرزند پسر و ۲۴ نفر خواهران شاغل و ۲۴ نفر هم همسران  هستند که در مجموع کل متسابقین ۳۲۳ در روز دوم به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات داواران و اساتید برجسته کشوری استفاده شده و بهترین داوران قرآنی نیروهای مسلح هستند.

کد خبر 1127624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha