جامعه قرآنی مطالبه گر عمل به قرآن باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر اینکه باید عزت جامعه قرآنی حفظ شود، گفت: مهم‌تر از این موضوع آن است که به پیام‌های معنوی قرآن کریم نیز توجه کنیم. و عامل به قرآن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد باقر محمدی لائینی» امروز( ۲۵آذر )در آئین اختتامیه مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی کشور در مصلی نمازجمعه شهرستان قائم شهر ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران در برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: خرسندیم که زمینه برگزاری این جشنواره فراهم شد اختتامیه این مراسم با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود که ارزشمند است.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: خدای بزرگ به تلاوت قرآن توصیه کرده است، در سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۱ به این مهم اشاره کرده است، ما یک تلاوت قرآن و یک حق تلاوت قرآن داریم، مفسران می‌گویند که حق تلاوت باید همراه با تدبر و به قصد عمل باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اگر تلاوت صورت بگیرد و زندگی قرآنی و مومنانه ضعیف شود یعنی حق تلاوت ادا نشده است، و همچنین اینکه باید حکم‌رانان، مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها قرآنی شوند، نهادهای حکومتی ما باید در عملکرد به سلامتی که قرآن به آن دعوت کرده توجه کنند.

 

 

وی ادامه داد: اگر در عمل و رفتار به قرآن توجه چندانی نداشته باشیم، هر چه دم از قرآن بزنیم مردم را به قرآن بدبین‌تر می‌کنیم، نمازخوانان و قرآن خوان‌هایی که فرهنگ نماز و قرآن در زندگیشان نباشد کاری نکردند، اینها مهم است، کسانی که نقد دارند همین‌ها را سوژه قرار می‌دهند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: خدای بزرگ به تلاوت راستین دعوت می‌کند، تلاوتی که همراه با عمل و رفتار باشد، بنابراین بزرگ‌ترین مطالبه‌گر برای رفتار قرآنی خود جامعه قرآنی باید باشد، پس باید خود جامعه قرآنی مطالبه‌گر بوده و یقه کسانی را که با رفتارهای نادرست خود در حال بدنام کردن کشور قرآنی ما هستند را بگیرند و بزرگترین مدعیان باشند.

 

 

وی ادامه داد: جامعه قرآنی باید بزرگترین مدعیان باشند و در حوزه‌های دیگر دخیل نباشند، امیدواریم هم حافظان و قاریان قرآنی در جامعه گسترش کمی و کیفی پیدا کرده و هم رفتار قرآنی در سبک زندگی مردم بهتر و بیشتر خودش را نشان بدهد.

کد خبر 1127651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha