نظام آموزش و پرورش از اركان اصلي انقلاب اسلامي است

نوری ، گفت: نظام آموزش و پرورش از اركان اصلي انقلاب اسلامي و مهمترين كانون تربيتي «نيروي انساني» است و لوازم و اسباب هر چند در توفيق همه كشورها نقش دارند اما نقش اصلي در پيشرفت قطعاً «انسان هوشمند و متعهد» است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان در كرمانشاه؛ «يوسف نوري» در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان كه با حضور استاندار كرماشاه و اعضا اين شورا در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، گفت:  افزود:  ارزش افزوده آموزش و پرورش بيشتر از ساير بخش ها است و اين ارزش افزوده از طريق كمك به بهداشت ايجاد مي شود زيرا آموزش و پرورش عمومي، عدالت اجتماعي به همراه دارد و بايد به سمت گسترش پژوهش هاي كاربردي حركت كنيم.

 

وزير آموزش و پرورش  با اشاره به جايگاه مهم شوراي هاي آموزش و پرورش در استان ها افزود: در شوراها بايد به سمت توسعه آموزش و پرورش با مردم محوري و گسترش عدالت حركت كنيم و همچنين ضرورت دارد كه تمركز زدايي را در دستور كار خود داشته باشيم.

 

وي با بيان اينكه مدرسه محوري نيز از اركان مهم براي توسعه آموزش و پرورش است خواستار استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي اولياء دانش آموزان براي كمك به بخش هاي مختلف آموزش و پرورش شد.

 

نوري با اشاره به لزوم اجراي برنامه رتبه بندي براي ارتقاي حقوق معلمين تصریح کرد: اين موضوع از اولويت هاي كاري ما است اما معلمين عزيز بايد مطالبات خود را از طريق نمايندگان خود در قالب بحث هاي معملي پيگيري كنند زيرا بعضي هستند كه قصدسوء استفاده از اين احساسات پاك معلمين را دارند.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در بحث مبارزه با بيماري كرونا پرستاران و كادر درمان تلاش هاي ويژه اي داشتند و پرسنل آموزش و پرورش و معلمين نيز در اين زمينه هم خوب درخشيدند و زحمات زيادي براي پيشبرد امورات درسي دانش آموزان متقبل شدند.

 

کد خبر 1127733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha