بزرگترین پروژه آبرسانی خیرساز در منطقه مرزی خراسان شمالی به بهره برداری رسید

بزرگترین پروژه آبرسانی خیرساز در منطقه مرزی خراسان شمالی امروز پنج شنبه با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید که بر این اساس ساکنان ۱۸ روستا از این پروژه بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ پروژه آبرسانی به ۱۸ روستای استان در روستاهای شهرستان های رازوجرگلان و مانه و سملقان و با همت یکی از خیران و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان شمالی اجرا و امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی در روستای اشرف دره به بهره برداری رسید.

 

بزرگترین پروژه آبرسانی خیرساز در منطقه مرزی خراسان شمالی، آب مورد نیاز روستاهای سوخسو هاشم، تلکه قوز، مزارجان، پشنده، مزرعه بچه دره، ایپکلی، کمیلی، اسمی دولان، اشرف دره، حسین آباد، تنگه راز، اشتوت پائین، راستقان، چالتپک، کوه قلعه، چاقان، شش خانه و سوخلی را در قالب مجتمع ۱۸ روستایی اشرف دره تامین می کند.

 

مبلغ هزینه شده از سوی خیّر این پروژه ۲۸ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال و مبلغ هزینه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب استان هم ۱۹۲ میلیارد ریال اعلام شده که در این پروژه اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و احداث پنج باب مخزن ذخیره آب با حجم ۵۲۰ مترمکعب، برق رسانی به یک باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی سه دهنه چشمه توسط بنیاد نیکوکاری فرهنگی ابراهیمی و مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان انجام شده است.

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این پروژه آبرسانی گفت: در حوزه آب و فاضلاب فقط از قسمت آب برداشت صورت گرفته و فاضلاب به حال خود رها شده در حالیکه در سایر کشورها از آب فاضلاب ها به صورت تسویه شده استفاده می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید با کمک مروجین و اصلاح روش های نوین آبیاری در حوزه آب تحول ایجاد کرد، گفت: برای خروجی و بازیافت آب چه در روستاها و چه شهرها باید برنامه ریزی دقیق انجام شود.

 

 

کد خبر 1127781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha