فهما در اصفهان؛  تجلی همگرایی و هم پوشانی کانون های مساجد

رویداد فهما از زوایای مختلف حائز اهمیت بوده که همگرایی و هم پوشانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصداقی از جنبه های مثبت این جریان است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: رویداد فهما از سال ۹۸ جریان رقابتی سازنده و همچنین هم افزایی و هم پوشانی را در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد کرده که نتایج آن متوجه عموم مردم و بچه های مسجد شده است.

رویداد فهما از زوایای مختلف حائز اهمیت بوده که همگرایی و هم پوشانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصداقی از جنبه های مثبت این جریان است و در سال جاری که روزهای پایانی آن را سپری می کند تکاپوی خاصی ایجاد کرده است.

 

مشارکت و همبستگی بین کانون ها که در گذشته کمتر دیده می شد در طرح فهما با ایجاد شبکه سازی شاهد اتفاقات جدیدی هستیم که امسال در سومین سال آن نقطه عطف خود رسیده است.

کارشناسان ستادهای استانی با سفر به شهرستان ها با کانون ها دیدار کرده و دغدغه ها را بررسی می کند و از طرفی نیز رابطان فهما شبکه خود را تقویت و همبستگی و هماهنگی را بین کانون های مساجد ایجاد کرده اند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در این رویداد در روزهای اخیر در رقابت شدیدی قرار دارند و رابطان فهما در هر منطقه ضمن ارتقا امتیاز کانون خود، به کانون های تحت شبکه هم کمک می کنند و البته کارشناسان استانی نیز در این جریان نقش دارند.

*موج جدید با سفرهای شهرستانی

 

سفرهای شهرستانی و بازدیدهای میدانی و کمک به رفع دغدغه های و چالش های مدیران مسئول موج جدیدی را ایجاد کرده و رقابت های سنگینی را به جای گذاشته اند.

دغدغه ها و انتظاراتی نیز در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری نهفته بود که با بیان آن برای کارشناسان استانی به رفع و انتقال آن به ستاد مرکزی نقش داشته است.

تعامل و همکاری های مشترک کمتر در گذشته دیده می شد اما در این دوران شاهد جریان جدیدی از فعالیت هدایت شده کانون های فرهنگی و هنری بوده ایم.

*نقش اساسی رابطین فهما در ایجاد انگیزه فعالیت

 

بررسی های میدانی از فعالیت رابطین فهما، از ایجاد انگیزه برای فعالیت حکایت می کند و توانسته مشارکت درون شهرستانی نیز ایجاد کند اما لازم است تا مسئولان امر به فعالیت ها هماهنگ و هم افزا توجه ویژه ای نشان دهند.

اگر شبکه های کانونی تقویت و هم افزا شوند اتفاقات خوبی برای مطالبه گری اعتبارات محلی و کمک به رفع نقض، فعالیت تخصصی و کاهش موازی کاری ها در یک منطقه کمک کند.

 

*فهما تنها یک رقابت نیست

 

مشاور رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: رویداد فهما تنها یک رقابت نیست بلکه فرصتی برای هم افزایی و همگرایی بین کانون ها است.

به گفته «جلال ریزانه« تعامل و همکاری درون شبکه ای، شهرستانی و استانی توانسته به رشد استعدادها و ظرفیت های کانون ها کمک کند و ما به همین تعامل و همبستگی نیاز داریم.

وی ادامه داد: همکاری بین کانون های مساجد موجب استفاده مشترک بین استعدادها و توانمندی هر مرکز می شود و کارآفرینی و درآمدزایی در قالب همین اتفاقات می تواند رقم بخورد.

کد خبر 1127785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha