کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی در خرم آباد آغاز شد

از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان و با همکاری دبیرخانه ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان؛ معاونت فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خرم آباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، استاد «محمد قاسمی پور»، مدرس کارگاه در ابتدای جلسه از تاریخ شفاهی به عنوان  یک روش تحقیق با ارزش در حوزه جمع آوری و مستند سازی اطلاعات شفاهی یاد کرد.

 

قاسمی پور افزود:  کسانی که اینجا هستند اگرچه به صورت تئوری و عملی  یا بالقوه و بالفعل؛ مادر نیستند اما به مفاهیم مادری واقف هستند؛  این یعنی شرکت کنندگان مبانی اولیه گفتگو را می دانند و می بایست اصول پیشرفته و علمی را فراگیرند.

 

وی تصریح کرد: یکی از  اولویت ها در یادگیری این است که باید با موضوع و مبحث درگیر شد و از آن  فارغ نباشیم.

 

قاسمی پور افزود:  وقتی اینگونه در مسیر یادگیری قرار بگیریم و موضوع ؛  مساله  اصلی و به نوعی مساله ذهنی وفکری شود تمام مواردی که قراره  است به دنبالش بگردیم ، خودش آشکار و پیدا خواهد شد.

 

وی عنوان کرد : همه ما می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم؛  الگو بگیریم؛ الگو پذیری کنیم و نظاره کنیم  اما در نهایت هر کسی باید به سبک و روش خودش عمل کند.

 

قاسمی پور ادامه داد:  دلیل اینکه هر فرد به لحاظ جنسی، فکری، سواد و پایگاه اجتماعی و فردی متفاوت است و می طلبد  زبان، دانش و  سواد خاصی را برای یادگیری به کار بگیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت کارههای آموزشی  تصریح کرد:  تلاش  و هدف  این است که در این کارگاه به ظرفیت های وجودی خود واقف شویم  و  به سبک و شیوه  درستی  در زمینه تدوین تاریخ شفاهی برسیم.

 

قاسمی پور همچنین  ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی بتواند در زمینه دستیابی به ارتباط کارآمد واثر بخش و برقراری مهارت های نوشتاری و ارتباط موثر و توانمندسازی اعضا موثر واقع شود.

 

گفتنی است، کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از امروز ۲۵  آذرماه در سالن ماه حوزه هنری لرستان خرم آباد آغاز و تا روز ۲۶ ادامه خواهد داشت .

کد خبر 1127795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha