همه افرادی که در این شهر زندگی می کنند سهمی در آلودگی هوا دارند

منبتی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک شهر نیز با مشکلات متعدد فرهنگی از جمله رعایت نکردن حق تقدم عابران پیاده و استفاده از خودروهای تک سرنشین مواجه هستیم، گفت:همه افرادی که در این شهر زندگی می کنند سهمی در آلودگی هوا دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید خلیل منبتی» عصر(۲۵ آذر) در همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه شهرها از جمله شهر مشهد با مشکلات متعددی همانند آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستند، گفت: این معضل به عوامل مختلفی مانند نزدیکی شهرک های صنعتی و نیروگاه هایی با سوخت فسیلی به شهرها و فرهنگ ترافیکی مردم بستگی دارد که باید با همکاری دستگاه های مرتبط به سمت رفع این مشکلات و تغییر نگاه ترافیکی مردم حرکت کنیم.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه همه افرادی که در این شهر زندگی می کنند نیز سهمی در آلودگی هوا دارند، اظهارکرد: نمونه آن وضعیت خودروها است که در بسیاری از کشورها هر ۱۰۰ کیلومتر سه لیتر اما در کشور ما به صورت میانگین ۱۲ لیتر بنزین مصرف می شود که یکی از راه های حل این مشکل استفاده از خودروهای هیبریدی است.

 

منبتی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی و تامین اعتبار بسیار سخت است و خرید یک دستگاه اتوبوس یا تاکسی هزینه بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک شهر نیز با مشکلات متعدد فرهنگی از جمله رعایت نکردن حق تقدم عابران پیاده و استفاده از خودروهای تک سرنشین مواجه هستیم، ادامه داد: مدیریت شهری تقاطع های غیر همسطح و خیابان های زیادی ایجاد کرده است اما این ها به تنهایی کافی نیست و باید فرهنگ ترافیکی مردم نیز تغییر کند.

کد خبر 1127798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha