محبت اهل ‌بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: محبت اهل ‌بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی و مورد احترام همه مذاهب و اقوام در ایران اسلامی و جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ آذر ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، به سخنان نسنجیده و اهانت‌آمیز به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) توسط فردی از تریبون ‌های نماز جمعه اهل سنت اشاره کرد و گفت: محبت اهل ‌بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی و مورد احترام همه مذاهب و اقوام در ایران اسلامی و جهان اسلام است.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: موضع به هنگام و قابل‌تحسین علمای اهل ‌سنت در محکومیت این جسارت، هتاکی و بی‌ادبی این فرد نشان داد حساب برادران، خواهران و علمای اهل‌سنت از معدود افراد مغرض و هتاک جدا بوده و این قابل تقدیر است.

وی وحدت امت اسلامی را گوهری بی بدیل و عظیم ‌القدر دانست و با تاکید بر حفظ آن، تصریح کرد: اختلافات طبیعی از راه مباحث علمی و منطقی مطرح و پاسخ داده می شود اما انتظار است که دستگاه‌های مرتبط و ذی ‌ربط با توجه به وظیفه ای که دارند برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث وحدت‌ شکن اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام با بیان این مطلب که سالروز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته‌ است، اظهار کرد: در حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه یکی از گفتمان اصلی انقلاب اسلامی در منظومه فکری امامین انقلاب ظرفیت بی‌بدیلی است که هر چه بیشتر مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد انقلاب و نظام اسلامی زودتر و قدرتمندتر به آرمان‌های الهی خود خواهد رسید.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: از جمله مواردی که امام راحل روی آن تاکید داشتند ارتباط حوزه و دانشگاه بود که بعد از انقلاب اسلامی این ارتباط و پیوند تبدیل به وحدت حوزه و دانشگاه شد.

وی با بیان این مطلب که مسئله وحدت حوزه و دانشگاه ترکیبی است، ابراز کرد: اگر زوایای آن به‌ درستی شناخته شود برای کشور و آینده بسیار با برکت است و همچنین برای دشمن و نیروهای مهاجم مزاحم کینه ورز خارجی و ایادی داخلی آن‌ها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است در نظام اسلامی علم و دین پابه‌پای هم حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حتما باید تخصص‌های حوزه در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاه در حوزه دنبال شود، وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا است که این دو کانون علمی این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق، محتوا ها، سیستم و سازماندهی حاکم بر آن‌ها به‌ هم نزدیک کنیم.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: دو جریان علمی و تحصیلی در کشور وجود دارد یکی از آن‌ها به علومی مرتبط است که به جنبه‌های ارزشی جامعه می‌پردازد که همان حوزه است که به دین اخلاق و معارف و فلسفه الهی می‌پردازد کار جریان دیگر که دانشگاه هفت در خدمت نیازهای جامعه است.

وی با بیان این مطلب که یک جامعه بدون علم و صنعت، پیشرفت‌های علمی و بدون تازه‌های کشف ‌شده نمی‌تواند زندگی کند، ابراز کرد: بشر به علم و عالم همان قدر نیاز دارد که به ضروریات درجه یک زندگی‌اش محتاج است زندگی یک جامعه بدون علم تلخ و همراه با بدبختی و ناکامی است و جریان دانشگاه برای تامین نیازهای ضروری تلاش می‌کند.

حجت الاسلام بامری افزود: این دو جریان یعنی حوزه و دانشگاه بسیار لازم است که در کنار همدیگر باشند و اگر هر کدام از آن‌ها تنها باشند یک ستون از دو ستون اصلی پیکر جامعه خراب و ویران است دانشگاه بدون حوزه کفایت نیازهای امروز ملت و کشور را نمی‌دهد و حوزه بدون دانشگاه هم کفایت نمی‌کند این دو جریان باید مکمل و کمک همدیگر و برای نظام دو باند پرواز به سطوح عالی و بشری و انسانی باشند.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای اعلامی از مقام معظم رهبری است بدون‌شک و تردید نقش اصلی در تبیین، ترویج و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از آن حوزه و دانشگاه است.

وی با اشاره‌ای به برگزاری همایش سران ایلات و طوایف معتمدان بزرگان و بسیجیان عشایر از حوزه سه استان در جنوب کشور در جنوب شرق کشور که در عنبرآباد برگزار شد، عنوان کرد: لازم می‌دانم از همه کسانی که با زحمت و تلاش، از میهمانان میهمان ‌نوازی کردند تشکر کنم به ویژه از اعضای شورای تامین شهرستان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه مجموعه‌های شهرستان و نهادهایی که کمک کردن تشکر می کنم.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: یکی از پیام های حضور همه بزرگان در این همایش این بود که اعلام کنند ما شاگردان درس‌آموز مکتب و مدرسه حاج‌قاسم سلیمانی هستیم.

امام جمعه عنبرآباد در خاتمه گفت: پیام دیگر این همایش، وحدت و انسجام و یکی شدن بود که نعمت بسیار بزرگ و با ارزشی است از پیام‌های این همایش و حضور ارزشمند، اعلام آمادگی همه سران، بزرگان قبایل، طوایف، عشایر و بسیجیان در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب، نظام و آرمان‌های شهدا بود.

کد خبر 1127808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha