افزایش ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 27 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 9289 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 302 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۰۵۸ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد ۲۴۷۰ واحدی، عدد ۳۴۶ هزار و ۹۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۵۴ واحدی به رقم ۲۱۸ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۰۵۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۱۳۷ واحد افزایش به رقم ۹۸۱ هزار و ۵۶۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۰۹۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپدیس، فولاد، خودرو، پارسان، شستا، وتجارت و فملی به ترتیب با 1283، 879، 656، 628 603، 414 و 400 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، خساپا - سايپا و شفن - پتروشيمي فناوران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در بین همه نمادها، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و  ۲۹۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۵۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۶۴۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۲۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۰۳ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۶۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۴۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۶ واحد و بهنوش ایران (غبهنوش) با ۳۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۸۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۱ هزار و ۹۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 24 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۳۷۷ واحدی معادل ۰.۱۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۰ واحدی به ۱۸ هزار و ۵۷۰ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۶۰ واحدی، عدد ۳۴۴ هزار و ۵۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰۴ واحدی به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۶۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۳۳ واحد افزایش به رقم ۹۶۹ هزار و ۴۶۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۷۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 24 آذر بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، فملی، شفن، کچاد، نوری و فارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، مبین و وغدیر، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 24 آذر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد داسوه(داروسازی‌ اسوه‌) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شفن، واعتبار، شلعاب و بالبر بود. همچنین نماد معاملاتی غاذر(کشت‌وصنعت‌پیاذر ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختور، کاذر، فلامی و کپشیر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۸ هزار و ۵۴۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1127856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha