امور سیاسی کشور با حفظ مخدوش نشدن عزت ایرانی-اسلامی انجام شود

آیت الله دژکام گفت: امروز در عرصه سیاسی کشورمان باید عزت خود را همواره در نظر داشته باشیم و از همین الگوی مقاومت استفاده کنیم و در انجام امور سیاسی باید به شکلی پیش برویم که عزت ایرانی-اسلامی ما مخدوش نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 26 آذر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هیچکدام از ما نمی تواند از مرگ فرار کند و باید طوری زندگی کنیم که برای لحظه مرگ آرامش داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: حضرت عزرائیل برای آنها که نامه عمل سیاهی دارند با چهره ترسناکی ظاهر می شود اما برای نیکوکاران لحظه مرگ با دیدار یک چهره خوش سیما رقم می خورد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: آبروی افراد را در فضای مجازی بردن، دام شیطان است و نتیجه نامطلوبی دارد و مرگ را برای انسان ها سخت می کند.

وی با اشاره به ایمان به خدای متعال عنوان کرد: در تمام امور باید رضای خدا را در نظر داشته باشیم و امروز هر آنچه را بکاریم در آخرت برداشت خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: کسب روزی حلال، چیزی است که امروز می کاریم و از هر حرامی مانند عدم پرداخت حق موقوفات، خوردن حق مردم و ... باید پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: باید به حرف حق و سخنان خدای متعال در قرآن کریم توجه کنیم و طوری زندگی کنیم که عاقبتمان در آخرت بخیر شود و همواره خداترس باشیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: تقوی راه بستن درهای جهنم است، آیه 33 سوره مبارکه «احزاب» سند مذهب ماست و پیرو کسانی هستیم که خدای متعال هر گونه پلیدی را از آنها دور می کند و جز فضیلت و خوبی از آنها دیده نمی شود.

وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: از وجود مقدس حضرت زهرا (س) باید بهره بگیریم و مقاومت را از ایشان و فرزندانشان بیاموزیم و عظمت حضرت فاطمه (س) این است که امام حسین (ع) به عنوان رهبر انقلاب عاشورا، خود را فرزند حضرت زهرا (س) معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: نخستین درسی که از اهل بیت (ع) باید یاد بگیریم این است که اهل علم و دانش باشیم و علم و دانش را محترم بشماریم و مردم فارس باید به علمای بزرگ خود احترام بگذارند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: کتاب «معارف سلمانیه» که توسط مرحوم آیت الله «نجفی لاری» نوشته شده است، نمونه همین علم است و باید وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان جایگاه علم حفظ شود و به هر جایگاهی که عرصه علم است احترام بگذاریم.

وی افزود: احترام به دانش و جایگاه علم موجب بزرگ شدن این حوزه در چشم مردم می شود و توجه به علم موجب پیشرفت جامعه را در پی خواهد داشت و در کنار علم باید با الگو برداری از اهل بیت (ع) به اخلاقیات نیز توجه کنیم و در زندگی ارزش های اخلاقی و عفاف را در اولویت بگذاریم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: سخن گفتن از مکتب فاطمی موجب برخورد با بی عفتی ها می شود و باید نسبت به دین، ناموس، آبرو و ... غیرت داشته باشیم و در مکتب حضرت فاطمه (س) به تمام این موارد توجه شده است که باید با ترویج این مکتب در جامعه این گنجینه بزرگ را برای آیندگان خود حفظ کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حضرت فاطمه (س) به ما درس مقاومت و ایستادگی بر سر آرمان های دینی است حتی اگر تنها باشیم و سیلی بر صورتمان بزنند و دست از حق برنداشتن را باید در اولویت بگذاریم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: امروز در عرصه سیاسی کشورمان باید عزت خود را همواره در نظر داشته باشیم و از همین الگوی مقاومت استفاده کنیم و در انجام امور سیاسی باید به شکلی پیش برویم که عزت ایرانی-اسلامی ما مخدوش نشود.

وی افزود: در بحث بودجه 1401 و اقتصاد مقاومتی باید روحیه مقاومت حضرت زهرا (س) را در نظر بگیریم و اختصاص بودجه و اجرای اقتصاد مقاومتی باید با خیرخواهی مجلس و دولت اجرا شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در رای دادن به اختصاص بودجه باید خیرخواهانه عمل کنند و تمام مسئولان در این حوزه باید با جرات و جسارت عمل کنند تا به نتیجه و کار لازم در کشور برسیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اقدام کردن به جرات نیاز دارد و به هیچ بهانه ای نباید مسائل مردم زمین بماند و هیچ معطلی با هدف منفعت شخصی برای عدم اجرای اقتصاد مقاومتی پذیرفتنی نیست.

کد خبر 1127866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha