عمده مشکلات روستاهای مازندران وضعيت نامناسب جاده ای است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عمده مشکلات روستاهای مازندران وضعيت نامناسب جاده ای است، گفت: توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی روستاها و رونق کسب و کار روستانشینان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۶آذر) در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ضمن گرامیداشت روز ۲۶ آذر روز حمل و نقل و با بیان اینکه این مناسبت با یک حماسه در سال ۱۳۶۲ آغاز شد، اظهار کرد: آرزوی توسعه این حوزه در کشور را داریم، موضوع راه در مازندران مهم بوده و نیاز به توجه دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مازندران استانی است که هم راه‌آهن، دریا و کشتیرانی و هم فرودگاه دارد از این ظرفیت‌ها باید برای ایجاد یک گردشگری مدرن و حساب شده برنامه‌ریزی کرد تا جای این گردشگری بی‌برنامه را بگیرد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره مسائل و مشکلات راه‌های مواصلاتی تصریح کرد: ما در حوزه راهداری نیاز به توجه داریم، حتی در راه‌های دریایی، کشتیرانی مسافربری! نیاز به تاکسی‌های هوایی و آبی و همچنین یک ریل پرسرعت داریم‌.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: ایران نسبت به کشورهای دیگر ظرفیت‌های زیادی دارد، قطار پرسرعت ما از مازندران میتواند به ۹ استان برسد، هر روز ۹۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود اینها همه هزینه است اگر دریا بود آبش تمام می‌شد، نیازمند تغییر نگاه هستیم.

 

 

این مسئول با بیان اینکه جهاد سازندگی و راه و شهرسازی می توانند روی هشت هزار کیلومتر جاده روستایی استان که اوضاع نابسامانی دارد تمرکز کنند، خاطرنشان کرد: بازسازی جاده‌های روستایی یکی از مطالبات مهم روستاییان است.

 

 

وی گفت: اگر روکش سراسری برای جاده‌ها ایجاد شود خوب است، به‌ویژه آسفالته شدن محور خطیرکوه در سوادکوه ضروری است.

 

 

امام جمعه با بیان اینکه عمده مشکلات روستاهای مازندران وضعيت نامناسب جاده ای است، گفت: توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی روستاها و رونق کسب و کار روستانشینان دارد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی راهسازی را بزرگترین گام برای پیشرفت هر کشور دانست و اذعان کرد: سیستم حمل و نقل باید مدرنیته شود، خودروهای پرمصرف بنزین باید حذف شوند چرا که دنیا از خودروهای آبی و برقی رونمایی کرده است، به وسایل نقلیه عمومی نیز باید اهمیت بدهیم.

کد خبر 1127886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha