یزد به نوعی پایتخت مرجعیت شیعه در جهان اسلام است

آیت الله وافی با اشاره به حضور علما در طول دوران نظام اسلامی و خدمات آنها به حوزه های علمیه و جهان تشیع گفت: یزد به نوعی پایتخت مرجعیت شیعه در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش در دیدار حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان با نخبگان استان یزد در سالن هلال احمر این استان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر ما بنا بر اوامر قرآن کریم و معارف همراه با قرآن به طور جدی برخورد کنیم بسیاری از مشکلات رفع می شود.

 

وی با اشاره به مساله ولایت امر و ولایت فقیه گفت: حق نداریم نسبت به نظام اسلامی، ولایت فقیه و تشکیلاتی که از برکت رهبری های جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا به ما رسیده، بی توجه کنیم وباید نسبت به آنها باید شاکر باشیم.

 

آیت الله وافی خاطرنشان کرد: هیات دولت و رئیس جمهور بیش از حدی که انتظار است، تلاش می کنند و درتمامی صحنه ها شاهد این تلاش ها بوده ایم و به نوعی ما آیت الله رئیسی را به عنوان نعمت می دانیم و هرکجا که توان داشته باشیم ایشان را تقویت می کنیم و گوش به اراجیف ایجاد شده توسط دشمنان در فضای مجازی نمی دهیم.

 

وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی هدف هجوم گسترده دشمنان قرار گرفته است وباید در مقابل دشمنان و شبهات ایجاد شده بیایستیم.

 

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری گفت: احدود ۴۰ سال از ۱۳۱۶ هجری قمری تا زمان تاسیس حوزه علمیه، جهان شیعه و حوزه های علمیه از یزد تغذیه شد و امام راحل ما، تنها یکی از دست پرورده های موسس حوزه علمیه قم، حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی است و به نوعی  پایتخت مرجعیت شیعه به یک معنا به استان یزد تعلق دارد .

 

وی با اشاره به مشکل اصلی استان در زمینه آب گفت: امیدواریم با تدابیر ویژه در خصوص حل این مشکل تلاش شود.

آیت الله وافی بیان کرد: ما در استان 4هزار شهید داریم که هزار نفر از آنها دانش آموز هستند و این نشان از فرهنگ این مردم دارالعباده است که باید به این فرهنگ دینی توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 1127922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha