ایجاد صندوق مازاد منابع برای افزایش اختیارات به استان ها/ محرومیت زدایی و عدالت، پیوست در تصمیمات باشد

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اهمیت افزایش اختیارات به استان گفت: صندوقی با عنوان مازاد منابع برای افزایش اختیارات به استان ها در بودجه ۱۴۰۲ اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش در سفر به استان یزد در دیدار با نخبگان در سالن هلال احمر استان یزد ضمن گرامیداشت ایام شهادت ام ابیها (س) گفت: خداوند متعال از عنایات و لطف خود به دست مبارک نبی خود هدایا و عطایایی را به حضرت زهرا (س) بخشیده اند که هدیه ملکوتی خدا شامل تسبیحات حضرت زهرا(ع) است که برای بشریت ارائه شده است.

 

وی افزود: هرچه در این عالم است جنود الهی است و آنچه در اختیار ما است به عنوان امانت های الهی هستند و این امانت های الهی را باید به عنوان امانتدار امانتداری کنیم و وجود حضرت زهرا (س) شامل تمامی خیرات عالم است و اندیشه و عمل خیر در تمامی وجود ایشان است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: این مملکت نشان فاطمی دارد و عشق و علاقه و ارادت مردم و به ویژه مردم این استان نشان از ارادت حضرت صدیقه طاهره دارد و این نوع هویت اصلی استان است.

 

وی ادامه داد: همه تسعه یافتگی ها برای استان ضرورت دارد و اما فرهنگ اصیل و قوی و قدیمی است که باید به آن توجه شود و این فرهنگی است که پیشینیان، کتابخانه ها، فرهنگستان ها همه جا گواه بر آن هستند ه بدانند این مردم دارای اصالت هستند.

 

رئیسی گفت: اگر امروز مردم استان دارای ایمان قوی هستند و محور تلاش، فعالیت ها، کارآفرینی آنها و توسعه آنها توجه به همین نگاه فرهنگی است و همواره باید خواستار این فرهنگ بود و نباید گذاشت که آن آسیب ببیند.

 

وی گفت: آیت الله وافی یزدی، موسس حوزه علمیه قم شهید صدوقی و سرداران گواه بر این اصالت هستند و چهار هزار شهید استان نشان بر صدق همین مدعا است.

 

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: هزار دانش آموز شهید دست پرورده مدرسه عشق هستند.

 

وی افزود: آنچه در استان یزد وجود دارد همین شعار دارالعباده است و رهبری معظم انقلاب نیز در کنار آن به دارالعلم توجه می کنند و قنات، قنوت و قناعت نشان از فعالیت، تولید، تلاش و کار و روحیه برگرفته از دین نشانه آداب و رسوم اصیل این منطقه است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در این بودجه 1401 و سیاست های دولت بنا بر اعمال اختیار به استانداران داریم و با ایجاد صندوق در این مسیر حرکت کنیم و مازاد اموال دولت و مازاد مالیات در این صندوق قرار گیرد تا در استان پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند و اشتغال ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: نسبت به مساله محرومان نیز باید اقدامات دولت و دستگاه های اداری پیوست محرومیت زدایی و عدالت داشته باشد و حتما تصمیمات در این مسیر قرار گیرد و در جهت رفع فقر و به ویژه فقر مطلق حرکت کنیم.

 

رئیسی گفت: در کوتاه ترین زمان برنامه ما ریشه کنی کردن فقر مطلق و توانمندسازی محرومان است و اساس کارخود را در این مسیر قرار داده ایم.

 

وی گفت: نسبت به بانوان تحصیلکرده بیکار نیز در تلاش هستیم تا کارگروهی در این جهت فعال شود و یکی از حوزه هایی که بانوان می توانند فعال شوند کارهای دانش بنیان است.

 

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به بازدید خود از مزارع انرژی خورشیدی بیان کرد: ما معتقدیم ظرفیت خوبی برای این بخش است و انرژی مورد نیاز کشور است که باید حتما گسترش پیدا کند که می تواند قطب انرژی خورشیدی در منطظقه نیز قرار بگیرد.

 

وی افزود: اقتصاد گردشگری، دیجیتال، معدن در استان یزد بسیار خوب جواب می دهد که نسبت به ظرفیت های موجود بهتر می توانیم کار کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات در زمینه آب گفت: میزان آب موجود را باید مدیریت کنیم و اینجا مساله ضرورت دار، مدیریت آن است که در استان های کشور آن را داریم و معتقدیم با دریت صحیح منابع آبی و تقسیم عادلانه می توانیم مشکل را حل کنیم.

 

رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی شده تا در ارتباط با آب یزد برنامه ریزی شود و برخی از اقدامات نیز آغاز شده که در کوتاه مدت جواب دهد و برنامه میان مدت نیز آن را دنبال می کنیم و مدتی است که انجام شده است ولی نیاز به کار بلند مدت داریم که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

رئیس جمهور بیان کرد:‌ کالای باکیفیت در رابطه با صدارات مورد توجه است و مهم این است که کالای ایرانی به عنوان کالای با کیفیت شناخته شود که این نشان از دقت ایرانی و کیفیت لازم است.

کد خبر 1127935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha