پیشبینی زمین برای تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۴ سال

فاطمی با اشاره به برنامه های طرح نلی اقدام مسکن گفت: زمین برای تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۴ سال پیشبینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای اداری استان یزد با حضور رئیس جمهور کشورمان گفت: استان یزد با همه پتانسیل ها توامان با شرایط محدودیت منابع آبی خشکسالی پی در پی آلودگی هوا و توسعه نامتعادل و نامتوازن همراه است .

 

وی افزود: یزد در کویر محروم از نزولات جوی بیش از 15 سال متوالی خشکیالی پی در پی را تجربه کرده که با مشکلات زیادی در این زمینه درگیر بوده است که مهمترین مشکل در زمینه کمبود آب شرب بوده است.

 

استاندار یزد بیان کرد: ضمن تشکر از اهتمام ویژه حضرت عالی برای پیگیری مستمر برای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت درخواست داریم به عنوان ابر پروژه، موضوع انتقال آب از دریای عمان و سایر مگا پروژه های آبی دیگر را به عنوان مهترین دستاورد سفر به مردم یزد هدیه فرمایید.

 

فاطمی گفت: یزد از دیرباز کانون تربیت نیروی انسانی خلاق و خوش نام به عنوان بزرگترین سرمایه استان بوده است و خشوبختانه با 9 نخیه در هر 10 هزار نفر رتبه خوبی در کشور دارند و رتبه آزمون سراسر در کشور و با دارا بودن 15 شرکت دانش بنیان و فناوری فعالیت بیش از 60 مرکز آموزش عالی رتبه شوم در شاخص توسعه یافتگی زمینه تبدیل شدن به قطب نوآوری و بهره وری را دارد.

 

وی افزود: برای تحقق این موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان و زیست بوم فناوری یزد نیاز است و کمک به مراکز رشد و فناوری و تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان هدف گذاری شده است.

 

فاطمی گفت: درخواست داریم که انتخاب استان به عنوان استان پایلوت بهره ور عنوان گردد.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود برای تقویت زیرساخت های مربوط به سرمایه گذاری در مناطق محروم و هدایت آنها اعتبار و تسهیلات لازم پیشبینی گردد.

 

استاندار یزد بیان کرد: استان یزد نیازمند ایجاد شغل برای تحصیل کردگان جویای شغل است و از طرفی با توجه به گذشته صنعتی و مشکلات زیست محیطی نیازمند اعتبار برای بهسازی در این زمینه هستیم.

 

وی گفت: استان با 5 هزار هکتار بافت تاریخی بزرگترین بافت خشتی جهان در یونسکو با دو و نیم میلیون گردشگر داخلی و 130 هزار گرشدگر خارجی است که می تواند کانون فرهنگی و گردشگری باشیم.

 

استاندار یزد بیان کرد: صدو مجوز منطقه ویژه سرآمد و گردشگری و فرودگاه است تا در طراز شهر جهانی در زمینه فرودگاه گام برداریم.

 

فاطمی گفت: دولت مردمی در یزد به عنوان خادم مردم استان جمعه های کاری خود را به سفرهای شهرستانی و دیدار با مناطق محروم قرار داد که بات وجه به رویکرد دولت در جایگاه آمایش سرزمین در تمامی تصمیم گیری ها به آمایش سرزمین نگاه ویژه ای شده است.

 

وی افزود: در این مدت در راستای تقویت ارتباط مردم و دولت و مشارکت جویی نخبگان بیش از 100 نخبگانی با طیف های مختلف برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: زمین برای ساخت 60 هزار واحد مسکونی در 4 سال پیشبینی شده است که ثبت نام آن نیز در طرح ملی مسکن شکل گیری شده است.

 

فاطمی گفت: اهتمام ویژه به فعالان گردشگری و بررسی مسائل و ظرفیت های مختلف و ایجاد شورای فناوری و گردشگری، جذب سرمایه گذار در انرژی خورشیدی از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

 

 

کد خبر 1127953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha