تبیین حقایق مانع از فرصت سازی دشمن می شود/ برجام نیازمند تعهد غرب

آیت الله مهدوی با اشاره به توطئه دشمن از بی خبری مردم، گفت: تبیین حقایق کشور برای مردم مانع از فرصت سازی دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به مناسبت ها و اتفاقات کشور اشاره کرد و اظهارداشت: وحدت حوزه و دانشگاه مقوله مهم و بر پایه مبانی علمی و عملی است و هر دو ملزم به اجرای آموخته و مفاهیم علمی در جامعه عمل هستند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دین اسلام بر پایه حقایق و واقعیت ها است و باید این موضوع مورد توجه و دقت باشد و رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران نیز بر همین اصل توصیه کردند چرا که شک و شبه را از بین می برد.

وی ادامه داد: تبیین حقایق کشور برای مردم مانع از فرصت سازی دشمن می شود زیرا دشمن از بی خبری و بی اطلاعی مردم سو استفاده کرده و اهداف خود را دنبال می کند.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه مطالبه گری مردم ارتباطی با مخالفت با نظام ندارد، تصریح کرد: آنان از این وضع برای رسیدن به اهداف خود و براندازی نظام و تصویرسازی از نارضایتی ها در رسانه ها استفاده می کنند.

وی یادآورشد: برخی از مردم نیز از  بی اطلاعی نسبت به توطئه دشمن با آنان همراه می شوند که تبیین حقایق فرصت را برای دشمن از بین می برد و سواستفاده کنندگان را هدایت می کند.

 

کاهش هزینه های جاری در بودجه 1401

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به بودجه سال 1401 اشاره کرد و اظهارداشت: دولت برای سال آینده از میزان هزینه ها کاسته و بیشترین تمرکز را بر حمایت از اقشار آسیب پذیر داشته است.

وی توجه به صادرات، کاهش واردات بی رویه، رشد مسکن، اشتغال و فعال سازی بخش تولید را از دیگر مولفه های موثر در بودجه سال آینده اعلام کرد.

آیت الله مهدوی توجه به مدیریت استانی، واگذاری امور به استان ها و افزایش تولید برق را به عنوان جنبه های مثبت بودجه اعلام کرد و گفت: امیدواری را این چنین برنامه ای افزایش داده است.

 

*برجام نیازمند انجام تعهدات غرب

 

وی به موضوع برجام و مذاکرات اشاره کرد و اظهارداشت: کشورهای طرف این برنامه مشترک به تعهدات خود عمل نکرده اند و تنها در عمل سخن به میان می آورند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه ایران تعهد خود را ثابت کرده و نهادهای نظارتی بین المللی آن را نیز تایید می کنند، خاطرنشان کرد: طرفین غربی متعهد به وظایف خود نبوده و در حال حاضر باید وظایف خود را بر اساس آنچه نوشته شده انجام دهند.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن برجام نیازمند انجام تعهدات غرب است در غیر این صورت ایران هم مسیر خود را یعنی غنی سازی اورانیوم را بیش از این که هست افزایش می دهد.

 

کد خبر 1127948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha