وحدت علم و دین برای جامعه سازنده است/ سعادت جامعه نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت و هماهنگی بین علم و دین برای جامعه سازنده و پیشرفت در مسیر واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی اژه ای« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهارداشت: دین و علم در کنار همدیگر برای سعادت انسان کارگشا است و نباید فاصله ایجاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تفرقه بین حوزه و دانشگاه توطئه ای بود که دشمن برای دستیابی به اهداف خود و انحراف در جامعه این موضوع را دنبال می کرد.

وی ادامه داد: وحدت و هماهنگی بین علم و دین برای جامعه سازنده و پیشرفت در مسیر واقعی است و نباید فرصت های اختلاف افکن ایجاد کرد.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: در دوران شیخ بهایی واقعیت اتحاد حوزه و دانشگاه با فعالیت های علمی را دیدیم که چطور مسائل زندگی مردم و دین و علم پیوند خورده و مشکلات حل شده است.

 

وی با بیان اینکه علم زمینه ساز پیشرفت و ارائه دستورالعمل های زندگی است، خاطرنشان کرد: این واقعیت مهم اگر با مسائل دینی پیوند بخورد نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام اژه ای دانشگاه ضد دین را عامل شکل گیری مفاهیم غیرانسانی و انحرافی بیان کرد و یادآورشد: باید برای مسائل مدیریتی و نیاز جامعه توصیه های دینی را استفاده کرد.

 

*سعادت جامعه نیازمند حوزه و دانشگاه

 

وی فاصله بین دین و علم را موجب انحراف اعلام کرد و اظهارداشت: سعادت جامعه نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه است تا با دو بال علوم انسانی و اسلامی مسیر هدایت واقعی ترسیم و شکل بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش و مجاهدت بزرگان دینی مثل بنیان گذار انقلاب اسلامی و آیت الله حائری برای تشکیل حکومت اسلامی گفت: فعالیت های آنان زمینه ساز توسعه و گسترش اقدامات با نگاه جامع و آینده نگری بالای 50 سال بود.

 

وی اضافه کرد: برخی به بهانه تمدن سازی دین حذف و توسعه را بر اساس مبانی علمی غربی توسعه می دهند که در دوران رضاخان همین تفکر قالب شده بود و نباید چنین چیزی رقم بخورد که آنگاه مسیر زندگی متفاوت و انحرافات و چالش های اجتماعی افزایش می یابد.

حجت الاسلام اژه ای مبانی ناب اسلامی را برای برون رفت مشکلات موثر خواند و تلاش برای حفط وحدت حوزه و دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد تا به وسیله اصول ناب و یافته های دانشگاهیان راه و مسیر برای خدمت به بشریت تسریع شود.

 

 

کد خبر 1127958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha