لزوم نزدیک شدن به حضرت زهرا در دنیایی که  فضائل انسانی در حال بی رونق شدن است

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: در دنیای امروز که فضایل انسانی در حال بی رونق شدن است، باید خود را به حضرت زهرا نزدیک کنیم،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، جمعه شب(۲۶ آذر) در نخستین شب از مراسم عزادارای فاطمیه در حسینیه ثارالله با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه اگر خداوند به واسطه معرفت و ولایت اهل بیت بر کسی منت بگذارد همه خیرات عالم را به او یکجا عنایت کرده است؛ افزود: متاسفانه ما نسبت به این امر کم کاری کردیم.

 

 

 


استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه علم و معرفت ۱۲ تفاوت دارد و معرفت هر علمی نیست بلکه آن شناخت عمیقی است که با جان ما گره می خورد و تبدیل به باور و عقیده می شود؛ تصریح کرد: ذوات مقدسه شخصیتی بسیار برجسته و ممتاز دارند و قابل قیاس با احدی نیستند.

 

 

 


وی به فتنه های آخرالزمان و نقشه های ابلیس در کم رنگ کردن عقاید نسبت به اهل بیت اشاره و تاکید کرد: به همین دلیل باید روز به روز خود را بروزرسانی کرده و معرفت خود را بالا ببریم.

 

 

 


حسینی اراکی گفت: بنده تا کنون ۱۱۰ امتیاز ویژه که یک انسان کامل نسبت به معمولی دارد را بررسی کردم که یکی از آنها  "جامعیت در شخصیت" است که به معنای آن است خداوند همه فضل خود را در وجود ولی خود جمع کرده است.

 

 

 


وی در تفسیر آیه ۷۴ سوره آل عمران به روایتی از امام صادق مبنی بر اینکه خداوند چه کسی را مختص به رحمت الهی دانسته است؟ گفت: خداوند یکصد رحمت دارد که تا قیامت تنها یکی را به موجودات عالم داده و ۹۹ جزء فضل خود را در وجود پیامبر و اهل بیت او جمع کرده است.

 

 

 


استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار کرد: پیامبر فرمود اگر بنا بود خداوند حلم خود را به صورت انسانی درآورد او علی علیه السلام است( که شاهد آن مصیبت های حضرت زهرا سلام الله علیها بود.)

 

 

 


وی ادامه داد: پیامبر فرمودند "فاطمه خیر اهل الارض است" فاطمیون کسانی هستند که زندگی و شخصیت خود را نزدیک به ایشان کنند؛ شما ببینید حاج قاسم چقدر خود را به این کانون نور نزدیک کرد.

 

 

 


حسینی اراکی افزود: حضرت زهرا همه خوبی های عالم را به خود جذب کرده است؛ ما چقدر از خوبی های عالم را به خود جذب کردیم؟

 

 

 


وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز که فضایل انسانی در حال بی رونق شدن است، باید خود را به حضرت زهرا نزدیک کنیم، تصریح کرد: پیامبر فرمود زهرای من در سایه عرش غذای او معجون نورانی از تسبیح و تحمید و تهلیل و تکبیر(سبحان الله و الحمدلله و لااله الا الله و الله اکبر)بود که ما باید با این غذا در نماز به عرش برسیم.

 

 

 


استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه عالم هر چه دارد از حضرت زهرا است و یک جوان ۱۹ ساله یزدی قصیده ای برای حضرت زهرا گفته "کیستی ای بی بدیل روزگار؟ کز تو مبهوت اند خلق روزگار...." تاکید کرد: آمده ایم در این مجالس که معرفت خود را به حضرت زهرا سلام الله علیها بالا ببریم زیرا پیامبر فرمودند هر که نور فاطمه به او بخورد هدایت می شود.

 

کد خبر 1127959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha