جوانان باید شخصیت حاج قاسم را با تمام وجود درک کنند / سردار سلیمانی فقط نماد و اسطوره نظامی نیست

سردار شاهوارپور با بیان اینکه جوان امروز ما باید شخصیت حاج قاسم را با تمام وجود درک کنند گفت: جوانان باید با الگوبرداری از شخصیت حاج قاسم و بهره‌برداری از آن راه ایشان را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار حسن شاهوارپور» عصر امروز (جمعه ۲۶ آذر) در آئین شب خاطره کاروان هنری روایت حبیب که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار کرد: برپایی این مراسم یاد و خاطره خدمات ارزنده و فراموش نشدنی حاج قاسم سلیمانی چه در دوران هشت سال دفاع مقدس، چه روزهای تهدید مرزهای کشور از سوی داعش و چه در روزهای سخت مردم به هنگام وقوع سیل نوروز ۹۸ را زنده کرد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با روایت خاطراتی از سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تشییع بی‌نظیر این شهید والامقام در این استان افزود: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جامع داشت و همواره سعی داشت تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم تصریح کرد: در حالی که دشمنان اسلام همیشه تلاش می‌کنند تا میان مسلمین تفرقه افکنی کنند و موجب نزاع شوند اما سردار سلیمانی توانست نیروهای عراقی را برای مبارزه با داعش به خط کند و برادرانه کنار ما مقاومت و ایستادگی کنند.

 

سردار شاهوارپور به وقوع سیل سال ۹۸ و حضور شهید سلیمانی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: هنگام سیل سردار سلیمانی به دیدن ما آمد و بلافاصله با هلی‌کوپتر برای بازدید از روستاها به راه افتادیم؛ در این بازدید با یکی از روستاها که برای ادامه مقاومت برابر محاصره سیل به پلاستیک نیاز داشت مواجه شدیم که سردار سلیمانی تا پایان این مشکل دست بردار نبود و علاوه بر پلاستیک برای سنگرسازی پیگیر غذارسانی به روستاها نیز شد.

 

وی اضافه کرد: حضور حاج قاسم به تنهایی موجب افزایش روحیه مردمی، گروه های جهادی و نیروهای سازمانی در راستای تسریع در امدادرسانی و مدیریت بحران آن شد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه جوان امروز ما باید شخصیت حاج قاسم را با تمام وجود درک کنند گفت: جوانان باید با الگوبرداری از شخصیت حاج قاسم و بهره‌برداری از آن راه ایشان را ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه نباید شهید سلیمانی را تنها به عنوان اسطوره و نماد نظامی بدانیم خاطر نشان کرد: نباید از سایر وجوه تأثیر گذار این شهید والا مقام غافل شویم، چرا که شخصیت محکم ایشان برای نسل جوان قابل تعلیم است.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه شهید سلیمانی را دارای روحیه‌ای مردمی بود تاکید کرد: حاج قاسم جان خود را برای مردم وطنش فدا کرد، بنابراین برگزاری هرچه بیشتر و باشکوه تر اینگونه یادواره‌های مردمی سبب شناساندن مناسب‌تر شخصیت حاج قاسم به ویژه برای نسل جوان خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: ما نیازمند شخصیتی جهادی هستیم که امروز برای برطرف کردن مشکلات مردم وارد صحنه و عرصه شود و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین الگو برای این هدف والا است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خواستار نهادینه شدن روش و منش حاج قاسم به عنوان سرمایه و ذخیره‌ای ارزشمند در جامعه شد و عنوان کرد: همه باید در این زمینه تلاش کنند تا از این گنجینه معنوی برای فرهنگ‌ سازی، بهترین استفاده صورت پذیرد.

 

کد خبر 1127967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha