واکنش ها به اظهارات جنجالی یک نماینده کنگره آمریکا درباره تخریب مسجدالاقصی

اظهارات جنجالی یک نماینده نژادپرست کنگره آمریکا درباره تخریب مسجدالاقصی، با واکنش موسسات دینی فلسطین رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، موسسات دینی فلسطین، اظهارات پائول گوسار، نماینده جمهوری ‌خواه درباره تخریب مسجد الاقصی در قدس و ساخت معبد موهوم سلیمان را محکوم کردند.

 

انجمن علمای فلسطین در بیانیه ای در پاسخ به اظهارات پائول گوسار اعلام کردند:  ما این اقدام را به شدت محکوم می کنیم و از علمای امت می خواهیم تلاش خود را برای یاری مضاعف مسجدالاقصی به کار ببندند.

 

در این بیانیه تاکید کردند که اشغالگران و همپیمانان آنان در تلاش هستند تا مسجدالاقصی را تخریب کرده و معبد موهوم سلیمان به جای آن بنا کنند.

این انجمن در ادامه بیانیه خود آورده است: این افراد که تحریک به خشونت دینی می کنند، جایی در جهان ندارند و این اقدامات تحریک آمیز تنها تبلیغات است و تحریک علیه اماکن عبادی مسلمانان اقدامی تررویستی است و جنگ دینی علیه مسلمانان است.

 

این انجمن خواستار اخراج این نماینده از کنگره شد و گفت: وظایف وی را سلب کند. در ادامه این محکومیت آمده بود: «تصور کنید او در بیانیه خود خواستار تخریب دیوار البراق یا کلیسای مقبره شود.

 

شیخ محمد حسین، مفتی کل قدس و دیار فلسطین، اظهارات نماینده کنگره آمریکا را محکوم کرده و در بیانیه ای گفت: «این اظهارات نژادپرستانه با اظهارات خاخام یهودی تندرو سابق یاکوف هیمین تلاقی می کند که در آن او خواستار جدا کردن گنبد از مسجد قبه الصخره شده بود.

 

همچنین، شورای روابط اسلام-آمریکا پس از اظهارات پائول گوسار، نماینده جمهوری‌ خواه درباره تخریب مسجد الاقصی در قدس، اخراج او از مجلس نمایندگان آمریکا را خواستار شد.

 

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلام آمریکا در پاسخ به اظهارات گوسار گفت: کسانی که به خشونت مذهبی تحریک می ‌کنند و از اسلام هراسی به عنوان ابزاری برای به دست آوردن نفوذ و قدرت استفاده می‌ کنند، نباید جایی در کنگره داشته باشند.

کد خبر 1127972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha