پایان اجرای برنامه های ایستگاه پنجم کاروان هنری روایت حبیب در آبادان

اجرای برنامه های کاروان هنری روایت حبیب در آبادان طی سه روز به عنوان پنجمین ایستگاه، با برپایی ویژه برنامه شب خاطره سردار دلها سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایان یافت و عازم بوشهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، کاروان هنری روایت حبیب که به همت حوزه هنری از (چهارشنبه ۲۴ آذر) به منظور گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای ویژه برنامه های هنری وارد آبادان شده بود، عصر امروز (جمعه ۲۶ آذر) با اجرای ویژه برنامه شب خاطره این شهید والامقام به کار خود پایان داد. 

 

ویژه برنامه شب خاطره کاروان هنری روایت حبیب با قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز و در اولین اجرای خود با هنرنمایی علی محمد و فاطمه رادمنش با برگزاری نمایشی حماسی از میهمانان پذیرایی کرد.

 

مرشد محسن میرزاعلی که در تمامی سفرها کاروان روایت حبیب را همراهی می کند، در ایستگاه آبادان نیز با هنر زیبای نقال خوانی و مرده خوانی خود رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر خاطر مردم این منطقه نقش زد.

 

محمود حبیبی کسبی نیز از شاعران آئینی کشور هم خود را به جمع کاروان هنری روایت حبیب در این ویژه برنامه رساند و با اشعار خود شهید حاج قاسم سلیمانی را توصیف و قطعه شعری نیز به مناسبت ایام عزاداری فاطمیه تقدیم کرد.

 

اجرای قطعه موسیقی قهرمان ملت عشق با خوانندگی محمد حشمتی و با شعری از میلاد عرفان پور از دیگر بخش‌های ویژه برنامه شب خاطره روایت حبیب در آبادان بود.

 

مدیحه سرایی گروه بین‌المللی مصباح الهدی با اجرای قطعه سردار خونین بال نیز از دیگر بخش‌های ویژه برنامه شب خاطره این کاروان بود که به دو زبان عربی و فارسی اجرا شد. 

 

سراینده شعر عربی این اثر را عباس حزباوی و شعر فارسی را فرهنگ دشتی بر عهده داشتند. 

 

کاروان هنری روایت حبیب در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد و این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف کشور اجرا خواهد شد که طی این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی از جمله شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقال خوانی و پرده‌ خوانی، حماسه‌ خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار می شود.

 

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان کاروان هنری روایت حبیب خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

 

کاروان هنری روایت حبیب تاکنون در شهرهای کرمان، اصفهان، زنجان و سنندج برنامه های خود را اجرا و در ادامه سفرهای خود، به آبادان آمده بود که امروز به کار خود در این شهرستان پایان داد و در ادامه به استان بوشهر سفر کرد.

 

کد خبر 1127975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha