برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در کانون های مساجد قزوین

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کانون های مساجد استان قزوین خبر داد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم که به همین مناسبت مراسم عزاداری و سوگواری شهادت این بانوی بزرگوار در کانون های مساجد استان قزوین برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: ترویج سبک زندگی فاطمی، تبیین ویژگی های حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی کامل برای زنان و مردان، نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت، تربیت دینی فرزندان با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) و غیره رویکرد و نگاهی است که در برگزاری مراسم های عزاداری در کانون های مساجد مورد توجه است.

 

وی عنوان کرد: در کنار برگزاری مراسم های عزاداری، دستگیری از نیازمندان و توزیع بسته های معیشتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از جمله برنامه های دیگری است که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان انجام می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی در ادامه تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد خانواده محور عمل کرده و برای همه اعضای یک خانواده برنامه دارند از همین رو مناسبت هایی مانند ایام شهادت حضرت زهرا (س) در واقع فرصتی است که می توان از آن برای ترویج سبک و سیره زندگی حضرت زهرا (س) بهره برد و برنامه های متعددی را برای خانواده ها برگزار کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: دشمنان با هجمه های مختلف و با تهاجم فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نهاد خانواده و دور کردن نسل امروز از ارزش های دینی هستند که تبیین سیره اهل بیت (ع) و معرفی کردن آنها به عنوان الگویی به کودکان و نوجوانان می تواند آنها را در برابر تهاجم های فرهنگی دشمن مصون کند چراکه سبک زندگی امامان و اهل بیت (ع) برای همه ما راهگشا است.

کد خبر 1128056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha