اهتمام نسبت به جهاد تبیینی، تأسی به سیره نورانی حضرت زهرا(س) است

حجت الاسلام بابایی گفت: اهتمام نسبت به جهاد تبیینی، تأسی به کلام و سیره نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) در راستای دفاع از ولایت و عرصه جهاد تبیین حقایق و دفاع از آن ها، والاترین الگو برای همه ما هستند، به خصوص برای کسانی که حقیقتاً دغدغه مجاهدت در این زمینه را دارند.

 

این کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حضرت فاطمه(س) گرچه تابع امر مولا و رهبر خویش یعنی رسول الله(ص) و بعد از ایشان امیرالمؤمنین(ع) بودند، اما در نقش یک رهبر واقعی ظاهر شدند و مجاهدت ایشان در دفاع از ولایت به همه ما نشان داد که باید در این راستا و در جبهه حق، استقامت ورزید.


وی همچنین گفت: حضرت زهرا(س) با رفتار و کلام خویش، حامی و یاری گر امام علی(ع) بودند به نحوی که وقتی امیرالمؤمنین(ع) را به اجبار به مسجد بردند تا از ایشان بیعت بگیرند، جانانه از رهبر و مولای خود دفاع کرده و با دشمنان به مقابله برخاستند و در همین راه نیز در نهایت مظلومانه به شهادت رسیدند.


این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: ایشان در کنار روشنگری نسبت به قضایای پس از رحلت شهادت گونه رسول الله(ص)، با اشک خویش در مدینه و به خصوص بیت الاحزان، برائت خویش را از دشمنان نشان دادند و در این راستا ما باید به مکتب فاطمی تأسی بجوییم.


وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اخیراً به صراحت فرمودند که اگر ما حقایق انقلاب و کشور را به درستی تبیین نکنیم، دشمن با دروغ و تحریف، جای ظالم و مظلوم را عوض می کند.


بابایی افزود: ما اگر می خواهیم که این مطالبه به حق مقام معظم رهبری را عملی کنیم، باید به الگوهای والایی همچون حضرت زهرا(س) در بحث جهاد تبیینی تأسی بجوییم و در این راه از طعنه ها و کنایه ها، فشارها و هجمه ها نهراسیم چرا که استقامت، صبر و بصیرت در این خصوص به عنایت الهی باعث پیروزی و موفقیت ما خواهد شد.

کد خبر 1128086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha