ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها برای سعادت انسان راهگشا است

شکرانی با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت فاطمه(س) گفت: الگوگیری از ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام برای سعادت دنیا و آخرت انسان راهگشاست.

«راضیه شکرانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: این حضرت هدیه بزرگی به پیامبر اسلام بود که خداوند متعال به ایشان اعطا فرمودند و نزول سوره ای به نام او نشان از جایگاه و عزتمندی است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: پس از شهادت پیامبر اسلام(ص) ارتباط جبرئیل با خانه وحی قطع نشد و ارتباط با حضرت زهرا(س) وجود داشت که این موضوع به جایگاه و اهمیت آن حضرت اشاره دارد.

 

وی به ویژگی محدثه حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اذعان داشت: به قدری احترام و جایگاه آن حضرت به درگاه الهی و فرشتگان بالاست که آن حضرت پیام وحی را می گرفتند و ما با داشتن چنین ظرفیت بالای معنوی باید از آن برای سعادت خود استفاده کنیم.

شکرانی ادامه داد: الگوگیری از ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام برای سعادت دنیا و آخرت انسان راهگشاست و آن حضرت نیز به ما توجه خواهند کرد.

وی به ویژگی شفاعت فاطمه مرضیه اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت زهرا(س) خواهان شفاعت امت پدرش است و خداوند متعال نیز از رضایت او راضی می شود که بشریت از چنین شاخصه ای می تواند به خواسته های خود و عزتمندی برسد.

 

*ضرورت تقویت معنویت در خود

 

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بهره گیری از مناسبت های مذهبی برای شناخت ائمه و انس و دوستی با آنان را ضروری خواند و گفت: تقویت معنویت و دوری از تاریکی ها سبب سعادتمندی و عزت در بین مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: به قدری درگیر مسائل دنیایی و بعضی از گناهان شده ایم که تاریکی زندگی ها را گرفته و خطر آخر زمان دین انسان را تهدید می کند که روزهای ولادت و شهادت ائمه(ع) را فرصتی کنیم برای خودسازی و تقویت معنویت در خودمان و به واسطه آن در طول ایام در مسیر خوبی ها و دوری از گناه باشیم.

 

شکرانی با بیان اینکه نباید نعمت های خدا سبب گناه ما بشود، خاطرنشان کرد: ازدواج، تولد فرزند، کسب دارایی و اموال همه نعمت هستند اما بعضی در مواجه با این نعمت ها برای خوشحالی دچار گناه می شوند و سختی برای خودشان فراهم می سازند.

کد خبر 1128090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha