بهزیستی فارس مقام اول دریافت و جذب اعتبارات حوزه مسکن را دارد

کشفی نژاد گفت: در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل گری تامین مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده و بهزیستی فارس را در مقام اول بهزیستی های کشور در دریافت و جذب اعتبارات حوزه مسکن قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (شنبه 27 آذر) با اشاره به جهش اعتباری در حوزه مسکن خودمالکی مددجویان بهزیستی فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: بهزیستی فارس امسال در زمینه مسکن مددجویی، جهش مطلوبی داشته است و ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس در سامانه مسکن ملی ثبت نام شده اند.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: تامین مسکن از ضروری ‌ترین نیازها و حقوق اولیه مددجویان بهزیستی است و بهزیستی فارس، رتبه یک جذب اعتبارات مسکن در میان بهزیستی های سراسر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: خانوارهای تحت پوشش بهزیستی فارس که در سامانه مسکن ملی ثبت نام شده اند به دلیل نداشتن زمین، امکان بهره‌ مندی از تسهیلات ساخت مسکن خودمالکی بهزیستی را نداشتند اما با اقدام نهضت ملی مسکن، امکان خانه ‌دار شدن برای آنها ایجاد شده است.

کشفی نژاد تاکید کرد: در این طرح برای مددجویان مجرد فاقد مسکن نیز امکان برخورداری از مسکن وجود دارد و طبق سیاست ‌های سازمان بهزیستی کشور از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد سرپناه مناسب برای افراد تحت پوشش بهزیستی فارس استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل گری تامین مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده و بهزیستی فارس را در مقام اول بهزیستی های کشور در دریافت و جذب اعتبارات حوزه مسکن قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: تسهیل گری تامین مسکن برای بیش از یک هزار و صد خانوار تحت پوشش در سال جاری به انجام می رسد بیش از ۳۴۰ واحد به طور کامل واگذار شده و ۷۶۰ واحد نیز در دست احداث است.

وی افزود: واحدهای مسکن مددجویان با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه «خاتم الانبیا» و بسیج سازندگی برای خانوارهای تحت پوشش در حال احداث است.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به معافیت های پرداخت هزینه انشعاب آب و برق و گاز و عوارض پروانه ساختمانی برای مددجویان بهزیستی گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس از این معافیت ها به ارزش چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان برخوردار شده اند.

کد خبر 1128121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha