نمایش ۹۰ اثرتجسمی از هنرمندان کرمانی  در نگارخانه ارغوان

در پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال» ۹۰ اثر نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط ، تذهیب، نگارگری، مجسمه، حجم،معرق، منبت وعکس در نگارخانه ارغوان کرمان به نمایش در می آید.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال»  امروز شنبه 27 آذر با نمایش آثار هنرمندان سراسر کرمان در نگارخانه ارغوان  شهر کرمان برپا می شود. در این نمایشگاه  ۹۰ اثر  از هنرمندان استان کرمان به نمایش در می آید  3 نفر از هننرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه معلول هستند.

 

«محمد حسین مودب»، مدیر نگارخانه  ارغوان کرمان درباره برپایی پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:   «نقش خیال» نمایشگاه فصلی است که نگارخانه ارغوان برای اولین بار در کرمان برگزار می کند،  شرکت کنندگان در این نمایشگاه  با اعلام فراخوان  در این رویداد هنری ثبت نام می کنند؛ به 30 نفر اولی که ثبت نام می کنند اجازه ورود می دهیم  و کارهایشان را به نمایش می گذاریم؛ با اینکه متقاضی زیاد است ما ترجیح مان این است که همان 30 نفر اول را انتخاب کنیم و اگر کنسلی داشتیم نفرات بعدی را جایگزین آنها می کنیم.

 

وی  درباره استقبال از برپایی نمایشگاه فصلی«نقش خیال»  توضیح داد: خوشبختانه تا الان استقبال خوبی از این نمایشگاه های فصلی شده است و حتی اگر خودمان نخواهیم این رویداد هنری را  ادامه دهیم  هنرمندان و علاقمندان  تقاضا دارند که  این نمایشگاه فصلی را  حتما برگزار کنیم ؛ ما تنها در ایام پاندمی کرونا  و به دلیل تعطیلی گالری ها نمایشگاه را به  مدت 7 ماه برگزار نکردیم، منتها از فصل قبلی شروع کردیم و برای پاییز که پنجمین دوره رویداد است کارها آماده نمایش است و می خواهیم فراخوان فصل زمستان  را اعلام کنیم.

 

مدیر نگارخانه  ارغوان کرمان  که کیوریتور نمایشگاه نقش خیال نیز هست درباره تکنیک و موضوع و شاخه های هنرهای تجسمی  شرکت داده شده در این نمایشگاه گفت: موضوع و تکنیک آثار آزاد هست و همه هنرمندان در هر زمینه میتوانند به این نمایشگاه اثر ارسال کنند.  این نمایشگاه های فصلی نگارخانه مجموعه ای از همه هنرها از قبیل نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، تذهیب، نگارگری، مجسمه، حجم، معرق، منبت و  عکس است.

 وی خاطر نشان کرد:  اتفاق خوبی که در پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال»  افتاده این است که بخش هنری شرکت کارا سریر کرمان از این پس به عنوان حامی در کنار نگارخانه  ارغوان فعالیت می کند.

 

محمد حسین مودب اظهار کرد:  در پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال» ۹۰ اثر  به نمایش درمی آید  ۳ نفر از  این افراد هنرمندان دارای معلولیت مجتمع رعد هستند .

 

 پنجمین نمایشگاه فصلی«نقش خیال»  از ساعت  17 تا 20 امروز شنبه 27 آذر با نمایش آثار هنرمندان سراسر کرمان در نگارخانه ارغوان  شهر کرمان  افتتاح می شود.

کد خبر 1128124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha