گردشگری مذهبی، مورد توجه شهرداری است

مشفقیان گفت: گردشگری مذهبی یکی از مهمترین موضوع گردشگری بوده که مورد توجه شهرداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (شنبه 27 آذر) در مراسم اختتامیه «دهه گردشگری مذهبی» که در حرم مطهر حضرت «سید علاالدین حسین (ع)» شیراز برگزار شد، گفت: گردشگری مذهبی یکی از مهمترین موضوع گردشگری بوده که مورد توجه شهرداری قرار دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با یادآوری این مطلب که توجه ویژه به گردشگری مذهبی یکی از اولویت های شهرداری است، تاکید کرد: در حال طراحی محور گردشگری مذهبی در قالب یک مدل تور هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ابتدای کار قرار داریم و سابقه چندانی در تعریف این موضوع وجود ندارد، افزود: سال اولی است که به این مقوله با جدیت ورود پیدا کرده ایم و امیدوارم سال های آینده به هدف اصلی برسیم.

وی با اشاره به اینکه هدف این بود که به ارائه گزارش برسیم، اظهار کرد: فردی که به عنوان گردشگر مذهبی وارد می شود یک زمینه مذهبی داشته که آمده است و نحوه برخورد و تشریفات از این گردشگر باید آموزش داده شود.

مشفقیان با اشاره به اینکه یک مسئله مهمی که با آن مواجه شدیم و شهر شیراز یک شهر گستردگی زیاد است، تاکید کرد: برخی از افرادی که در حواشی شهر هستند از زیارت حرمین مطهر محروم هستند و یک خانواده بوده که برای اولین بار است به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشرف شده اند.

وی افزود: به هر مسجدی در شیراز این امکان و ظرفیت داریم که اهالی محل را 2 بار در سال در قالب یک تور یک روزه با همکاری شهرداری به حرم مطهر بیاورند و مردم ساکن سومین حرم اهل بیت (ع) در حرمین مطهر حاضر شوند.

کد خبر 1128158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha