وحدت حوزه و دانشگاه ، وحدت بین تعلیم و تعلم است

حجت الاسلام محمدی لایینی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح مبدع وحدت حوزه و دانشگاه بود و وحدت حوزه و دانشگاه در واقع وحدت بین تعلیم و تعلم است و باید این وحدت همچنان حفظ شود.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید مفتح با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه کمک بزرگی به دین و علوم مختلف کرده است و این وحدت موجب پیشرفت های مختلف شده است.

 

امام جمعه نکا افزود: از علی (ع) نقل دشه است که می فرماید: «هیچ ملّتی در انجام کاری با هم متحد نشدند، مگر این که خداوند گرفتاری آنان را بر طرف کرد و آن ها را از بلای ذلّت نجات داد» و لذا وحدت در اموز مختلف و با هم بودن بسیاری مشکلات را از ما و جامعه برطرف می کند.

 

وی با بیان اینکه شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل داشت؛ خاطر نشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در واقع وحدت بین تعلیم و تعلم بود که موجب بالندگی در بخش های مختلف شد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهید مفتح مبدع وحدت حوزه و دانشگاه بود و باید این وحدت همچنان حفظ شود.

 

امام جمعه نکا افزود: وحدت بین دو قشر عظیم جامعه در حوزه و دانشگاه که به عنوان اقشار متفکر می باشند؛ از اهمّیت بالا و جایگاه ویژه ای برخوردار است و لذا باید تلاش شود تا براساس نقاط مشترکی که در بین دو این قشر وجود دارد برای اقتدار بیشتر نظام تلاش شود.

 

وی یادآور شد:  باید با بهره گیری از عوامل وحدت و مشترکاتی که در بین حوزه و دانشگاه وجود دارد و با اتخاذ سیاست‌ها و موضع‌های اصولی و منطقی در برابر دشمنان مشترک و قسم خورده خویش متحد باشیم و با دشمن مقابله کنیم.

کد خبر 1128161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha