۱۶ شهرستان گیلان آبی شد

عباسی با بیان اینکه ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند گفت: تنها وضعیت شهرستان رودبار به رنگ زرد کرونایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(شنبه، ۲۷ آذر) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان با اشاره به وضعیت استان گیلان به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی گفت: ۱۶شهرستان گیلان با ایثارگری و تلاش کادر درمان و اهتمام مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند اما این وضعیت نباید موجب عادی انگاری شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه تنها شهرستان رودبار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، ابراز امیدواری کرد این شهرستان نیز بزودی آبی شود.

 

وی با تاکید بر تداوم بهره‌گیری از ظرفیت ۵۰ درصدی اماکن عمومی، بر تلاش رسانه‌ها در خصوص بیان لزوم تزریق دز سوم واکسن به ویژه در گروه‌های پرخطر تاکید کرد و اظهارداشت: نباید با عادی‌انگاری، شاهد موج دیگری از کرونا باشیم.

 

عباسی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین واکسن نداریم و این نشان از اهتمام دولت در تامین سلامت مردم است تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون در کشورهای همسایه، نسبت به کنترل مرزها، گرفتن تست از مسافران ورودی و قرنطینه مبتلایان در صورت مشاهده، اقدام جدی شود.

 

وی فعالیت واحدهای آموزشی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نظارت جدی بر رعایت اصول بهداشتی توسط بازرسان و دستگاه‌های متولی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا به منظور حفظ سلامت عمومی، باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

 

استاندار گیلان با اشاره به توجه ویژه دولت به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و افزایش اعتبارات آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: دولت بر اساس برنامه ششم توسعه به حل دغدغه معلمان پرداخته از این‌رو معلمان با خاطری آسوده به تدریس بپردازند.

 

 

کد خبر 1128269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha