۱۰.۵ هکتار از اراضی جنگلی پارک ملی گلستان سوخت/ وزش باد اطفای حریق قوش چشمه را سخت تر کرده است

کنعانی گفت: حریق ۱۰ و نیم هکتار از اراضی جنگلی پارک ملی گلستان در چند روز گذشته اطفا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کنعانی» ظهر امروز (شنبه 27 آذر) در جمع خبرنگاران در خصوص حریق های پارک ملی گلستان در چند روز گذشته، گفت: با توجه به شرایط آب و هوا و کاهش شدید رطوبت و افزایش باد گرم، از روز (چهارشنبه 24 آذر) اولین حریق در ساعت 12 گزارش از منطقه دره شمالی  پارک ملی گلستان به ما واصل شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: برای اطفای این حریق، نیروهای محیط بان و اهالی منطقه و مردم تنگراه به محل مراجه کرده ند و خوشبختانه قبل از تاریک شدن هوا حریق اطفا شد.

 

وی ادامه داد: روز (پنجشنبه 25 آذر) نیز 80 نفر نیروی تازه نفس برای اطفای حریق اعزام شدند و محیط بانان و جوامع محلی هم حضور داشتند و با توجه به شرایط جوی دو بالگرد از تهران در فرودگاه کلاله مستقر شد.

 

کنعانی گفت: پاکسازی حریق اول در روز پنجشنبه تمام شد و مساحت این حریق 8 هکتار بود که شامل؛ کف سوزی کف جنگل و چوب ها بوده است.

 

وی افزود: حریق دوم  نیز در عصر روز (پنجشنبه 25 آذر) گزارش شد که محیط بانان در منطقه حاضر بودند و اهالی مردم قوش چشمه هم حضور داشتند و تا نیمه شب در ساعت 12 شب حریق مهار شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: مساحت حریق در این مرحله نیز حدود یک هکتار بود و نوع آتش سوزی کف سوزی و چوب های خشک بوده است.

 

وی با بیان اینکه حریق سوم نیز عصر روز (جمعه 26 آذر) در منطقه کندس کوه گزارش شد، اظهارداشت: این حریق در منطقه حفاظت شده لوه و پارک ملی بوده که با حضور همکاران این آتش سوزی نیز تا 3 صبح کاملا مهار شد و همکاران برای مدیریت  منطقه  حضور دارند و در این حریق هم 1.5 هکتار از چوب های جنگلی سوخت.

 

کنعانی ادامه داد: حریق چهارم هم در منطقه قوش چشمه شروع شد و ادامه هم دارد و وضعیت باد هم تاثیر دارد.

 

وی گفت: برای اطفای این حریق نیز 120 نفر از نیروهای محیط بان و مردم منطقه حاضر هستند و بالگردهای هوا فضای سپاه هم حضور دارند ولی به دلیل حریق در دره، اطفای حریق سخت شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اظهارامیدواری کرد: با کاهش وزش باد هم توانایی نیروهای زمینی ما افزایش یابد و هم بالگردها بتوانند برای آب پاشی کمک کنند.

 

 

کد خبر 1128285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha