متولیان حوزه معدن از توان علمی دانشگاه ‌های فارس بهره بگیرند

ایمانیه گفت: به دلیل اینکه فارس یک استان دانشگاهی و علمی است، متولیان حوزه معدن باید از توان دانشگاه ‌های استان بهره مناسب بگیرند تا اقدامات به صورت علمی و کارشناسی در این حوزه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (شنبه 27 آذر) در جلسه شورای معادن استان فارس گفت: هیچ منطقه ‌‌ای از فارس نباید از اکتشافات معدنی بی بهره بماند و در این خصوص باید شاهد توزیع عادلانه در سراسر استان باشیم.

استاندار فارس افزود: اکتشافات معدنی به همکاری دولت و بخش خصوصی نیاز دارد و تنها متکی به اقدامات «ایمیدرو» نباید باشیم و در حال حاضر ۵۶ هزار متر مربع از اراضی فارس با هدف اکتشافات معدنی در اختیار «ایمیدور» قرار گرفته است و برای به نتیجه رسیدن این اکتشافات باید برنامه ریزی زمان بندی شده ارائه شود.

وی اضافه کرد: صداقت و شفافیت در خصوص سرمایه‌ گذاری در استان فارس در اولویت قرار دارد و اجازه سو استفاده به افرادی که از معادن بهره برداری می ‌کنند، نمی دهیم.

ایمانیه ایجاد صنایع تبدیلی در فارس را حائز اهمیت دانست و گفت: هر معدنی که در فارس فعالیت می‌ کند، موظف به ایجاد صنایع وابسته در راستای تکمیل زنجیره تولید است و در آینده نزدیک اجازه خروج ماده معدنی خام از استان را نیز نخواهیم داد.

استاندار فارس تصریح کرد: شکل گیری زنجیره تولید در حوزه معدن فارس موجب ایجاد زمینه اشتغال، تولید ارزش افزوده و دستیابی به رشد هشت درصدی استان خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم همکاری صنعت و دانشگاه در فارس عنوان کرد: به دلیل اینکه فارس یک استان دانشگاهی و علمی است، متولیان حوزه معدن باید از توان دانشگاه‌ های استان بهره مناسب بگیرند تا اقدامات به صورت علمی و کارشناسی در این حوزه انجام شود.

کد خبر 1128306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha