تربیت یکصد  طلبه پژوهش گر در دستور کاراست

حجت الاسلام اسماعیل زاده گفت: تلاش داریم در یک بازه زمانی سه ساله حدود یکصد پژوهش گر طلبه تربیت کنیم. همچنین در کنار تربیت طلبه پژوهشگر به دنبال تربیت اساتید پژوهش محور در حوزه ها هستیم تا طلبه به درستی در حوزه پژوهش گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «صدرالله اسماعیل‌زاده» امروز(۲۷آذر) در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در چالوس اظهار کرد: سرمنشا وحدت حوزه و دانشگاه شهادت عالم فرهیخته استاد حوزه و دانشگاه شهید مفتح است، به فرموده مقام معظم رهبری این شخصیت برجسته کم تظاهر اما پرتحرک و پرحضور بود.

 

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران افزود: هر کجا پایگاه بود آیت الله مفتح آنجا سخنرانی داشت، ملجا جوانان بود، معتقد بود که این دو نهاد فرهیخته باید در کنار هم باشند چرا که نقش ارزنده‌ای در رشد جامعه دارند.

 

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده تاکید کرد: عرصه فرهنگی و اجتماعی جایگاهی است که حوزه و دانشگاه می‌توانند کنار هم باشند، در شورای فرهنگی اگر این دو نهاد آسیب‌ها و مسائل شهرستان را احصا کنند خوب است و از این یکنواختی خارج می‌شویم.

 

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران اظهار کرد: همه میدانیم که حوزه و دانشگاه دشمن مشترک هوشیار دارند پس نیاز است در کنار هم باشند، از زمان حمله مغول در کنار تخریب مساجد کتابخانه‌ها را می‌سوزاندند، در زمان مشروطه غربی‌ها بین دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه فاصله و جدایی انداختند، آن‌ها برای انجام این کارها تلاش کردند، بنیان دانشگاه براساس بی‌دینی بود.

 

 

این مسئول اضافه کرد: تمام تلاش دشمن بر این است که دین را از علم جدا کند، بزرگترین اساتید ما همچون بوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و زکریای رازی محصولات نظام دینی ما هستند که عالم هم بودند، ولی دشمن تاکید به جدایی حوزه و دانشگاه دارد.

 

 

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم از ظرفیت‌های هم استفاده کنند، نگاه‌های تحولگرا باید در دستور کار قرار بگیرد، حوزه علمیه مازندران برنامه پنج ساله را تدوین کرد، بیش از ۳۷۰ رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف در حوزه تعریف شده است، در عرصه هنر و رسانه ۱۵ میان‌رشته تعریف شده است.

 

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده اعلام کرد: دروس حوزه از حالت سنتی خارج شده و به‌روز شده‌اند، مباحث روز همچون بیوتروریسم، تلقیح مصنوعی و غیره تدریس می شود، اولین نشست علمی در زمینه هوش مصنوعی را برگزار کردیم، دومین استانی بودیم که در کشور پژوهش‌سرای حوزه علمیه را با هدف توجه و احصا طرح نیازسنجی پژوهشی استان و همچنین کمک از پایان‌نامه سطح ۳ و ۴ حوزه راه اندازی شد.

 

 

وی یادآورشد: تلاش داریم در یک بازه زمانی سه ساله حدود یکصد پژوهش گر طلبه تربیت کنیم. همچنین در کنار تربیت طلبه پژوهشگر به دنبال تربیت اساتید پژوهش محور در حوزه ها هستیم تا طلبه ها به درستی در حوزه پژوهش گام بردارند.

 

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران در پایان عنوان کرد: دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در مازندران به‌عنوان اولین استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران تشکیل شد امیدواریم بتوانیم در طول سال شاهد نشست ها و برنامه‌ها باشیم.

کد خبر 1128316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha