وحدت  حوزه و دانشگاه  توطئه‌های دشمنان را خنثی می کند/لزوم تبیین تفرقه شناسی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، گفت: قرارگرفتن دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۷آذر) در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در چالوس ضمن تسلیت به‌مناسبت فاطمیه و شهادت آیت الله دکتر مفتح، اظهار کرد: در چنین روزی که با عنوان روز جهان عاری از خشنونت و افراطی گری هم نامیده شده و همزمان با وحدت حوزه و دانشگاه است که با ایده وحدت کاملا همخوانی دارد، تفرقه، جنگ و نزاع مظهر خشونت و برخاسته از افراطی‌گری‌ها است اگر بتوانیم جهانی خالی از خشونت به‌وجود بیاوریم که بعید است خیلی خوب است‌.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما میتوانیم مقدمات و سطوح مختصرتری از این ایده را با تلاش‌های خود محقق کنیم، افزود: در کنار آن امیدواریم با تلاش دولت کریمه سیزدهم که در همان روزهای اولیه بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن تهیه شد، در حالی که می‌گفتند تحریم است، الان بیش از ۸۰ درصد از هم‌وطنان یک الی دو دوز واکسن را دریافت کردند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: دیدار با دانشگاهیان و حوزویان در همه مناطق مازندران جای خوشحالی دارد، شهرستان چالوس ۲۱ هزار رزمنده دارد و دارای سابقه ارزشی است، امید آنکه این روحیه نسل به نسل حفظ شود، وحدت مسئله بسیار مهمی است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد:  اهل بیت (ع) در برابر تفرقه و امنیت و ایمنی ایستادند حضرت زهرا (س) منادی وحدت و جزو اولین افراد در مبارزه با کانون‌های تفرقه است، امروز هم وحدت، همگرایی حوزه و دانشگاه اهمیت دارد، چرا که به بخش‌های دیگر جامعه سرریز می‌شود.

 

 

وی عنوان کرد: آیت الله مفتح مشاهده کرد که در میان حوزوی ها نگاه بدبینی نسبت به دانشگاه ترویج می‌شد اینکه دانشگاهیان بی دین هستند، در دانشگاه هم بود دید که دانشگاهیان انسان‌هایی متدین حضور دارند البته عناصر بی دین به تعداد محدود نیز حضور داشتند، ولی نگاه تحجر نسبت به حوزویان وجود داشت.

 

 

امام جمعه ساری گفت: در ادامه ایشان با رویکرد مسئله‌شناسی وارد شد و اولین مقاله را با عنوان مسجد و دانشگاه در مجله مکتب اسلامی به چاپ رساند، در سال ۱۳۵۸ اولین همایش وحدت حوزه و دانشگاه را نیز تحت عنوان وحدت مسجد و دانشگاه برگزار کرد، پیشگام، دردمند و مسئله‌شناس بود فهمید که چقدر دشمن سعی دارد این میان دو قطب دشمنی باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: این موضوع که  تقارب فیزیکی بین حوزوی‌ها و دانشگاهیان تبدیل به یک تقارب فیزیکی و معرفتی خواهد شد مشخص شد، در حوزه‌های علمیه این رفت و آمدها و با هم نشستن‌ها بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند توسط عالمان دین مشخص شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: امروز از این نظر که برای برگزاری این جلسه ممکن است کارهایی تعطیل شده باشد میتوان گفت برکات و منافع این جلسات به قدری زیاد است که قابل بیان نیست، چرا که خداوند از وحدت خوشش آمده و از آسیب شیطانی و مضر به نام تفرقه بدش می‌آید، تمام انبیا آمدند که با تفرقه مبارزه کنند.

 

 

وی گفت: چقدر خوب است که ما تاریخی به‌نام تاریخ تفرقه داشته باشیم اینکه چه کسانی تفرقه‌افکنی می‌کردند، دست بسیاری از کشورهای استعمارگر رو می‌شد، تفرقه‌های آشکار و پنهان! ما نیاز به تفرقه‌شناسی داریم.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: در آستانه فاطمیه می‌بینیم که یک عالم‌نمای سنی (انگلیسی و آمریکایی) زمینه‌ساز تفرقه آن هم در میان شیعیان بوده، بنا دارند جنگی میان شیعه و سنی راه بی‌اندازند، در این مناسبت که هزاران جلسات و مراسم در فاطمیه اول و دوم پیش رو داریم، سوژه‌سازی می‌کنند.

 

 

وی افزود: در استان گلستان شیعه‌های محب اهل بیت (ع) ساکن هستند یک عالم آمده تفرقه‌افکنی کند که مورد تکذیب و هشدار عالمان شیعه و سنی قرار گرفت و همه هشدار دادند که هدف زدن وحدت بود که به برکات همین جلسات اتفاق افتاد، سطح هوشیاری مردم به نسبت دوران انقلاب بسیار بالاتر است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان از مدیریت حوزه‌های علمیه مازندران و جمع دانشگاهیان خواست که با حفظ وحدت رویه از تفرقه دوری کنند تا اجر را از خدای رحمان بگیرند.

کد خبر 1128333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha