تزریق دوز سوم واکسن می‌تواند تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کند

سرمست با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کند گفت: خوشبختانه واکسن به میزان کافی در خوزستان موجود است و افراد به انتخاب خود می‌توانند واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۲۷ آذر) در نشست ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: تاکنون ۲۰ درصد افرادی که دوز اول را زدند برای دریافت دوز دوم به مراکز مراجعه نکردند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: کسانی که تنها یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند نه تنها از ارائه خدمات محروم می‌شوند بلکه در معرض خطر بیماری قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت تمام شهرستان‌های خوزستان آبی است اضافه کرد: نگهداری وضعیت موجود بسیار مهم است و ما نباید از اینکه دیگر در خطر نیستیم، احساس امنیت کنیم، اکنون وضعیت بسیار عالی بوده اما لازم است که خانواده‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 

وی موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا در کنار شیوه‌نامه‌های بهداشتی را انجام واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: روند واکسیناسیون دوز دوم در خوزستان بسیار خوب بوده و همچنان ادامه دارد؛ افراد بالای ۴۰ سال در خوزستان نیز باید دوز سوم خود را هر چه سریعتر دریافت کنند تا در برابر سویه اومیکرون ایمن باشند.

 

سرمست ابراز کرد: سویه اومیکرون علاوه بر گسترش بسیار سریع، می‌تواند مرگ و میر هم داشته باشد لذا نباید آن را ویروس ساده‌ای تلقی کنیم.

 

وی با بیان اینکه با تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌توان  تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کند یاد آور شد: واکسن به میزان کافی در خوزستان موجود است و افراد به انتخاب خود می‌توانند واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

 

کد خبر 1128335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha