آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال در سیستان و بلوچستان از امروز ۲۸ آذرماه آغاز می شود.

«سید مهدی هاشمی شهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: اگر چه سیستان و بلوچستان از نظر رنگ بندی در وضعیت آبی قرار دارد اما این رنگ بندی به هیچ وجه سطح خطر را به طور کامل نشان نمی دهد زیرا که بیشتر میزان ورودی بیماران و بستری شدن در بیمارستانها را نشان می دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: نباید از اینکه استان در وضعیت آبی کرونا قرار دارد خیلی خیالمان راحت باشد و عادی انگاری را در جامعه ایجاد نکنیم زیرا که چرخه انتقال ویروس کرونا در استان وجود دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه سوش اومیکرون تمام کشورهای همسایه ما را فرار گرفته و قطعا به کشور ما سرایت خواهد کرد، ادامه داد: سرعت  انتشار سوش اومیکرون چند برابر ویروس دلتا است.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین راه  برای جلوگیری از مبتلا شدن به سوش اومیکرون، زدن دوز سوم واکسن است، افزود: 8 مرکز تجمیعی در زاهدان از امروز کار تزریق دوز سوم را به افراد بالای 18 سال را انجام خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به شب نشینی شب یلدا اشاره کرد و یادآور شد: شب  نشینی شب یلدا را کوتاه برگزار کنیم و در حد امکان افراد کمتری را میزبان باشید و نیز خانم های باردار، بیماران زمینه ای و افراد بزرگسال از شب نشینی شب یلدا جدا خودداری کنند.

کد خبر 1128369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha