موضوعات جاری ما و آژانس با روال عادی در حال پیگیری است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یکشنبه ۲۸ آذرماه فرآیند بررسی‌های فنی - امنیتی دوربین‌ها توسط ایران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با «نورنیوز» گفت: ایران تعویض دوربین‌های آسیب‌دیده مجتمع تسای کرج را منوط به سه پیش‌شرط «انجام بررسی‌های قضایی-امنیتی در مورد ابعاد خرابکاری صورت گرفته»، «محکوم کردن این خرابکاری‌ها از سوی آژانس» و «بررسی فنی-امنیتی دوربین‌های جدید توسط ایران قبل از نصب» کرده بود.


وی افزود: اقدام داوطلبانه ایران در خصوص صدور مجوز تعویض این دوربین‌ها نه در قالب یک توافق جدید که پس از حصول این سه پیش‌شرط صورت گرفت و قرار است فردا یکشنبه ۲۸ آذرماه فرآیند بررسی‌های فنی-امنیتی دوربین‌ها توسط ایران آغاز شود.


«بهروز کمالوندی» گفت: گفتگو‌های ایران و آژانس بین مهندس اسلامی و رافائل گروسی ارتباطی به مذاکرات نداشت و بصورت عادی در قالب موضوعات جاری طرفین در حال انجام بود و لذا این ادعا که ما زیر فشار این اقدام را انجام داده‌ایم صحت ندارد.


وی افزود ما از ابتدا نگفته بودیم که اجازه تعویض و نصب دوربین‌ها را نمی‌دهیم، بلکه آن را منوط به آن سه پیش‌شرط کرده بودیم.


سازمان انرژی اتمی به عنوان یک نهاد تخصصی و فنی تعاملات مستمری در چارچوب پادمان با آژانس دارد و این تعاملات نباید شکل سیاسی به خود بگیرد.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در فضای رسانه‌ای و با هدف عملیات روانی رسانه‌های غربی و صهیونیستی خیلی تلاش می‌کنند که تعاملات ما با آژانس را سیاسی کنند و متاسفانه تمایلاتی نیز در آژانس در این خصوص وجود دارد.


اتفاقی که روز پنج‌شنبه در نشست خبری مدیرکل آژانس افتاد و او برای اولین‌بار یکی از دوربین‌ها را در مصاحبه خود به صورت کامل نشان داد به طور قطع متاثر از حساسیت‌های ما بود.

کد خبر 1128374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha