حوزه زنان در پیشوا نیازمند اقدامات زیرساختی است

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: حوزه زنان در پیشوا نیازمند اقدامات زیرساختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، با حضور فرماندار شهرستان پیشوا، معاون سیاسی انتظامی، بخشداران و‌ کارکنان، «زهرا کچویی» به‌عنوان مسئول امور بانوان و‌ خانواده فرمانداری معرفی شد.

کچویی از فرهنگیان موفق آموزش و پرورش است که فعالیت‌های اجتماعی متعددی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

ابراهیم‌ تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا در جلسه معارفه مسئول جدید امور بانوان فرمانداری گفت:بانوان نیمی از جمعیت کشور را  تشکیل می‌دهند و همه‌ دولت‌ها به ویژه دولت آیت‌الله رئیسی برای برنامه‌ریزی صحیح و منظم و ارتقای سطح مشارکت بانوان در جامعه تاکید فراوانی دارند.

وی افزود: اگر به بررسی نقش زنان و مردان در طول تاریخ انقلاب نگاهی بیاندازیم به طور قطع به این نتیجه می‌رسیم که مردان تنها نقش‌آفرینان انقلاب اسلامی ایران نبودند و نقش زنان در پیروزی انقلاب و حفظ دستاورد‌ها و اهداف بعد از آن بسیار پررنگ و چشمگیر است.

تاجیک نوری اهمیت نقش زنان را در کلام بزرگان مهم دانست و تصریح کرد: حضرت امام‌ خمینی(ره) با نگاهی که به جایگاه زنان داشتند به دنیا نشان دادند که انقلاب اسلامی بیش هر مکتب دیگری به جایگاه واقعی زن ارج می‌نهد و برایش نه ارزش ابزاری، بلکه ارزشی معنایی قائل است، رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانشان به منطق اسلام در مورد فعالیت‌های اجتماعی زن می‌پردازند و به مسئولیت اجتماعی زن و‌‌ مرد با حفظ حدود معین شده اسلام اشاره دارند.

فرماندار پیشوا بیان داشت: باید بتوانیم با همگرایی، هوشمندانه و‌برنامه‌ریزی دقیق فعالیت اجتماعی زنان را در‌ کنار مسئولیت مادرانه و همسرداری آنان گسترش دهیم و برای تقویت جایگاه زن که نهایتا موجب تحکیم تقویت خانواده و جامعه می‌شود، تلاش کنیم.

وی با اشاره به کارهای بر زمین مانده در این بخش اظهار داشت: حوزه زنان در شهرستان پیشوا نیازمند کارهای زیرساختی است و باید از مشارکت حداکثری زنان بدین منظور استفاده شود تا بتوانیم برنامه‌‌های خوبی را فراخور بوم‌ منطقه و‌ محله اجرا نماییم، امور بانوان یک‌ واحد سیاستگذاری است و‌ تمامی بخش‌های مرتبط با این حوزه باید برنامه‌های خود را هماهنگ‌ کرده و در یک خط مستقیم و‌ هدفمند جلو روند تا برایند کارها، کمک به ارتقای فعالیت‌ها و رفع نیازهای این قشر باشد.

گفتنی است، مسئولیت کمیته بانوان آموزش و پرورش، عضو جبهه فرهنگی جنوبشرق استان و جبهه مرکزی شهرستان و‌ عضویت در قرارگاه فرهنگی، مذهبی و اجتماعی حضرت صاحب الامر(عج) از جمله فعالیت‌های مسئول جدید امور بانوان فرمانداری پیشوا است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از زحمات «عاطفه‌سادات نصیری» مسئول سابق امور بانوان فرمانداری قدردانی شد.

کد خبر 1128378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha