محبت و مهرورزی در سیره حضرت فاطمه (س) جایگاه رفیعی داشت

حجت‌الاسلام بیرم‌وند با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) به پدر و مادر، همسر، فرزندان و مردم علاقه زیادی داشت گفت: دخت نبی اکرم (ص) محبت می‌ورزید و محبت و مهرورزی در سیره این بانوی بزرگوار، از جایگاه رفیعی برخوردار بود.

«حجت‌الاسلام علی بیرم‌وند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر پایه محبت بنا شده است اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) محبت می‌ورزید و محبت و مهرورزی در سیره این بانوی بزرگوار جایگاه رفیعی داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری روح‌الله مسجد امام خمینی (ره) اندیمشک با بیان اينکه پیامبر اکرم (ص) علاقه زیادی به حضرت فاطمه (س) داشت افزود: با توجه به اینکه در زمان غربت اسلام، حضرت زهرا (س) مانند مادری برای حضرت محمد (ص) بود، پیامبر اسلام به این بانوی عظیم‌الشأن، لقب ام‌ابیها را داد.

 

وی اذعان کرد: ام ابیها به ما نشان داد که اگر محبت بین پدر و دختر زیاد شود، دختران به دنبال محبت‌های کذائی نمی‌روند و به دنبال جبران کمبود محبت در بیرون از خانه نخواهند بود.

 

حجت‌الاسلام بیرم‌وند با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) امیرالمؤمنین (ع) را بسیار دوست داشت تصریح کرد: کلید آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده به دست زنان است و به دنبال آن هم، موفقیت و آسودگی‌ خاطر مرد نیز به نوع رفتار و برخورد زن در درون خانه بستگی دارد‌.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به فکر مردم بود و برای آنها دعا می‌کرد ادامه داد: فرزندان، نیازمند محبت مادران هستند که دخت نبی اکرم (ص) نیز اینگونه بود.

 

مدیر کانون روح‌الله اندیمشک پرداخت کمک‌های مالی به نیازمندان و بیماران را از اقدامات مجموعه‌های مسجد امام خمینی (ره) به مناسبت ایام فاطمیه برشمرد و یاد آور شد: مراسم عزاداری و سوگواری هم به مدت ۶ شب در ایام فاطمیه اول و دوم برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1128392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha