جریان شفاف اطلاعات در خصوص قیمت‌گذاری و نظام توزیع وجود ندارد

عزیزنژاد با بیان اینکه جریان شفاف اطلاعات در خصوص قیمت‌گذاری و نظام توزیع وجود ندارد، گفت: باید ضعف‌های بنیادین و زیرساختی باعث شده گلوگاه‌هایی که باید به طور کامل نظارت شود این امر انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، صمد عزیزنژاد، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (شنبه 27 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اینکه آیا اهداف سیاست‌گذار در تخصیص ارز ۴۲۰۰ محقق شده است یا خیر؟، گفت: هدف سیاست‌گذار در تخصیص ارز ترجیحی به کالا‌های اساسی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه در مقابل فشار‌های تورمی بود و ملاحظه می‌شود نرخ روند افزایش قیمت کالا‌های مورد هدف بسیار افزایشی بوده، بنابراین قانونگذار به هدف اصلی دست نیافته است.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در اقتصاد ایران جریان شفاف اطلاعات در خصوص قیمت‌گذاری و نظام توزیع وجود ندارد، گفت: یعنی ضعف‌های بنیادین و زیرساختی باعث شده گلوگاه‌هایی که باید به طور کامل نظارت شود این امر انجام نمی‌شود و زمینه را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

 

عزیزنژاد با اشاره به اینکه افراد سودجو از ضعف نظارتی دولت سوءاستفاده می‌کنند و با ترفند‌های مختلف، نزدیک قیمت‌های بازار آزاد قیمت گذاری می‌کنند، افزود: واردات کالا‌های اساسی باعث شد، سیاستمداران ما به فکر تولید این کالا‌ها در کشور نباشند.

 

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه وابسته کردن دولت‌ها به واردات این قلم کالا‌ها باعث شد در دوره‌هایی، کالا‌های اساسی با اخلال و جهش ارزی وارد کشور شود، گفت: این امر موجب شده به سمت فشار به اقشار ضعیف برویم.

کد خبر 1128394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha