دستگاه های فرهنگی جزیره‌ای عمل نکنند

ثقتی از تشکیل جبهه فرهنگی منسجم ذیل شورای فرهنگ عمومی گیلان خبرداد و گفت: دستگاه های فرهنگی به‌جای جزیره‌ای عمل کردن باید مکمل اقدامات هم باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(یک‌شنبه، ۲۸ آذر) در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلای رشت با اشاره به رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی و لزوم برگزاری ماهانه جلسات شورا در پیوستگی موضوعی هماهنگ با موضوعات ملی و با برش استانی گفت: این رویکرد منجر به دستیابی به اهداف غایی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد دو کارگروه پژوهشی و اجرایی در شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: دبیران این دو کارگروه انتخاب تا فعالیت‌ها منطبق با نتایج حاصله این دوکارگروه برگزار شود.

 

وی تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: عدم همگرایی میان متولیان فرهنگی منجر به بروز آسیب شده و پراکندگی و تشتت آرا و عملکرد در سازمان ها را به همراه دارد.

 

ثقتی با بیان اینکه همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند اما اثر آن را در جامعه نمی‌بینیم تصریح کرد: موازی کاری، اتلاف بودجه و عدم انسجام در فعالیت‌ها باعث شده زحمات دستگاه‌های فرهنگی در زدودن ناهنجاری‌ها دیده نشود.

 

وی از تشکیل جبهه فرهنگی منسجم ذیل شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و بیان کرد: همگرایی میان دستگاه‌ها، افزایش کیفیت کار و بهره‌وری، تقسیم کار و عدم موازی کاری از مزایای این رویکرد است که موجب توزیع اعتبارات فرهنگی بر اساس اولویت ها شده تا اثرگذاری و کارایی بیشتری داشته باشد.


ثقتی با تاکید بر اجتناب از موازی کاری به ویژه در فعالیت‌های فرهنگی اظهارکرد: متاسفانه شاهد جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های فرهنگی هستیم در حالیکه این فعالیت‌ها باید منسجم و متصل به یکدیگر باشد تا شاهد رویدادهای بزرگ ملی و مذهبی در استان باشیم.

 

وی ضرورت پیوند، انسجام و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: دستگاه های فرهنگی به‌جای جزیره‌ای عمل کردن باید مکمل اقدامات هم باشند تا بتوانیم حداکثر بهره‌وری و خروجی را از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 1128401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha