همه در بهبود شرایط فرهنگی جامعه مسئول هستیم

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مردم در مسائل فرهنگی دغدغه‌مند و مطالبه گر هستند گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های فرهنگی مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(یک‌شنبه، ۲۸ آذر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلای رشت با بیان اینکه مدیران باید شخصا در جلسه شورا که با حضور استاندار برگزار می‌شود حضور یابند گفت: مسائل فرهنگی باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان پراکندگی‌های کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا زمانی که مقصد واحد اما مسیر متفاوت است، اختلالی ایجاد نمی‌شود. نمی‌توان همه فعالیت‌های فرهنگی را با وجود گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان یکپارچه کرد و این شاید به نفع استان نباشد.

 

وی اظهار کرد: در تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان نیازمند تشکیل کارگروه در شورای فرهنگ عمومی هستیم تا همه دستگاه‌ها با نظارت این مجموعه، مجزا از وظایف دستگاهی، به صورت استانی و هماهنگ با هم عمل کنند تا این فعالیت‌ها با وحدت رویه، نتیجه بخش باشد.


فلاحتی با تاکید بر نظارت بر تمام فعالیت‌های فرهنگی استان توسط شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: فعالیت شورای فرهنگ عمومی باید جنبه نظارتی داشته باشد مگر در مواردی که شاهد ویرانگری فرهنگی در برخی فعالیت‌ها باشیم، در این صورت ورود کرده تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

 

وی جشنواره غذا را که هفته گذشته در میدان شهرداری رشت دایر شده بود، مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه شاهد بروز برخی بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها در این جشنواره بودیم که باید از بروز آن جلوگیری می‌شد نه اینکه تقصیر را به گردن یکدیگر بیندازیم.


امام جمعه رشت با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های فرهنگی مسئول بوده و باید پاسخگو باشند متذکر شد: همه مسئولیت اقدامات فرهنگی را عهده داریم. نباید در استانی که هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده چنین اقداماتی را شاهد باشیم.


وی آسیب‌های فرهنگی موجود را نشان از کم کاری در این حوزه دانست و با بیان اینکه پیرامون مسائل فرهنگی خوب کار نکردیم اذعان کرد: مردم در مسائل فرهنگی دغدغه‌مند و مطالبه گر هستند و سازمانها نیز باید دغدغه مند باشند.

 

فلاحتی شورای فرهنگ عمومی بزرگترین مجموعه فرهنگی و دیده بان فرهنگی استان خواند و گفت: باید ساز و کارهای فرهنگی عملیاتی شده و طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی شوند تا برای عموم مردم محسوس باشد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر تمدن سازی اسلامی است و باید تمام مقدمات لازم در این مسیر را فراهم کنیم تاکید کرد: همگرایی در تصمیم گیری‌های کلان فرهنگی واجب و ضروری است.
 

کد خبر 1128403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha