لزوم تشدید مراقبت‌ها و محدودیت‌های کرونایی ضروری است

خلیف‌پور با بیان اینکه اومیکرون سرعت انتشار بالایی دارد گفت: با توجه به ثبت ابتلای به اومیکرون در کشور همسایه، لزوم تشدید مراقبت‌ها و محدودیت‌های کرونایی ضروری است.

«یوسف خلیف‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اومیکرون دارای سرعت انتشار بالایی بوده و حتی از گونه دلتا هم سرعت سرایت بالاتری دارد، اما خبر خوب در مورد این واریانت این است که قدرت انتقال به ICU و مرگش کمتر است، به خصوص در افرادی که واکسن زده و ایمن شده‌اند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون اضافه کرد: در یک مطالعه علمی از ۵۹ نفر آفریقایی که مبتلا به اومیکرون شدند هیچ گونه مورد فوت وجود نداشته و 60 درصد آنها اصلاً متوجه ابتلا به آن نشدند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون وضعیت استان خوزستان اینچنین به رنگ آبی نبوده و در حال حاضر به یمن واکسیناسیون و ایمنی جمعی این اتفاق افتاده است افزود: تاکنون 83 هزار نفر واکسن دوز اول و 56 هزار نفر دوز دوم دریافت کردند.

 

خلیف‌پور با بیان اینکه با توجه به ثبت ابتلای به اومیکرون در کشور همسایه، لزوم تشدید مراقبت‌ها و محدودیت‌های کرونایی احساس می‌شود تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط و سلامت محیط کار با بازدید مرتب از مراکز خرید و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در صورت مشاهده تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراکز مذکور را پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: در هفته اخیر 2 دفتر پیشخوان دولت، دفتر پلیس به علاوه 10، سه مرکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی در سطح شهر کوت عبدالله و یک داروخانه در روستای جنگیه در راستای اجرای طرح رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و الزام همراه داشتن کارت واکسن افراد در اماکن عمومی پلمپ شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون با تاکید بر اینکه خط قرمز ما، سلامت مردم است، از مردم این شهر خواست هر چه سریع‌تر با تکمیل واکسیناسیون، سلامت خود و خانواده را تضمین کنند.

 

کد خبر 1128426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha