برپایی نمایشگاه عکس «زمین گردشگری» توسط یک استاد دانشگاه در جهرم

همزمان با هفته پژوهش نخستین نمایشگاه عکس «ژئوتوریسم» (زمین گردشگری) با هدف معرفی پتانسیل های زمین گردشگری استان فارس توسط عضو هیئت علمی رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور جهرم برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، همزمان با هفته پژوهش نخستین نمایشگاه عکس «ژئوتوریسم» (زمین گردشگری) با هدف معرفی پتانسیل های زمین گردشگری استان فارس توسط «رضا صادقی» عضو هیئت علمی رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور جهرم در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

این نمایشگاه در راستای طرحی است که مابین دانشگاه پیام نور و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با هدف معرفی پتانسیل های «زمین گردشگری» در زمین گردشگاه پیشنهادی دشت ارژن-تالاب پریشان - تنگ چوگان اجرا می شود.

 

«رضا صادقی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه پارکهای بین المللی یونسکو کشورهای مختلف ژئو پارک تعریف کرده اند، گفت: هدف ما این است که در استان فارس هم این «ژئو» پارک اجرایی شود و ما شاهد یک پارک زمین شناسی مناسب در استان باشیم و بتوانیم به ثبت ملی و جهانی برسانیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم افزود: با توجه به اینکه در حوزه گردشگری  شاخه های مختلف داریم ما شاخه گردشگری طبیعت گرایانه یا طبیعت گردی که شامل دو محور بوم گردشگری و زمین گردشگری است را انتخاب کردیم و چون بوم گردشگری در ایران بیشتر کار شده ما زیرشاخه زمین گردشگری را انتخاب کرده ایم زیرا یک رابطه بین زمین شناسی و گردشگری است و این دانش، رشته ای میان رشته ای  بین زمین شناسی و گردشگری محسوب می شود.


وی خاطرنشان کرد: به این منظور مثلث گردشگری دشت ارژن، تنگ چوگان و تالاب پریشان که دارای ۲ اقلیم مختلف سرد و کوهستانی و گرم و خشک و ۲ تالاب بین المللی ارژن و پریشان و همچنین آثار باستانی ارزشمندی نظیر شهر باستانی بیشاپور و غار شاپور از دوره ساسانیان است را انتخاب کرده ایم که امیدواریم با پشتیبانی مسولین استان این ایده به زودی برای استان فارس اجرایی شود.

کد خبر 1128435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha